Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunderpower TP-1010 problem med NiMh

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thunderpower TP-1010 problem med NiMh

    Jeg har et problem med denne laderen og opplading av NiMH batterier som f.eks. senderbatteriet til Futaba 12FG.
    Å prøve å lade et utladet batteri krever en rekke forsøk fordi laderen stopper etter å ha fyllt på et få antall mAh. Akkurat nå har jeg prøvd å lade opp en pakke 6-8 ganger men den bare stopper. Jeg har 4 TP-1010 med siste versjon av firmware, 2.3A, og symptomene er de samme.
    Jeg har også prøvd andre NiMh-pakker og det samme gjelder for de. Har også prøvd ulike Delta-V verdier men ingenting hjelper.

    Etter en rekke forsøk så starter omsider ladingen men hvor mange det er usikkert.

    Er det noen andre som har opplevd tilsvarende med TP-1010 og har dere event. klart å løse problemet?

    Stein

  • #2
    Jeg har omtrent det samme problemet, men har en lader til som jeg bruker til 12FG'en min. Lader en del andre batterier, også nimh, med TP-1010 og det fungerer greit.

    Mener å huske at det hjalp å lade batteriet direkte på pluggen på batteriet. Ikke via ladepluggen på senderen.

    Hvis du skulle finne ut en løsning hadde jeg satt pris på om du kunne videreformidle. Kunne godt tenke meg å bruke 1010 på å lade senderen uten å åpne batteridekselet.
    Last edited by brukernavn; 29-05-08, 23:46. Reason: Trykkleif
    Fredrik Jenssen

    Raptor 50
    Minititan
    Futaba 12FG 2,4 Ghz

    Comment

    Working...
    X