Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye batterier i hus, hva gjør man (lade, tømme?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye batterier i hus, hva gjør man (lade, tømme?)

    Jeg har 3 nye lipo batterier på posten, og har egentlig ikke tenkt på det før. Jeg har ladet de opp før jeg flyr den første flyturen. Bør man kjøre de helt ut(til escen kutter), før man lader dem opp igjen?

    Eller spiller dette ingen rolle?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Ja det spiller en rolle. Om ikke escen din kutter på 3.2 volt eller høyere skal du ALDRI fly til den kutter. Lipo batterier skal ikke lades helt ut noen gang.

    Du kan gjerne "kjøre dem inn" ved at du kun flyr kort tid de første gangene.
    AirThunder sier vel dette ikke er nødvendig. Bare tut og kjør, men kjør aldri lipoer lenger ned enn 3.2-3.3 volt så varer de mye lengre.

    Comment


    • #3
      Jeg lurte mest på om man skal lade de nye batteriene først eller ta en flytur før man lader.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

      Comment


      • #4
        Lad batteriene opp, deretter fly de under mild belastning de første ladnignene. Etter flyging skal spenningen ligge på rundt 11V, og det skal være ca. 20% kapasitet igjen på batteriet.

        (forutsetter at det er 3s-pakker)
        Morten Smøraas

        Comment

        Working...
        X