Announcement

Collapse
No announcement yet.

pc psu~lipo ladder... noen som har laget dette ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by TheBirg View Post
    Jammen Roadrune da... man kan vel ikke kobble et LiPo batteri rett på et 12V batteri ?

    "the_dragon_no1" , snakker du om å lage en lader av PSU eller en strømmforsyning til 12V lader ?
    Det var jo ikke det jeg mente....jeg trodde han ville ha en PSU for å drive laderen, og mente at det ville være bedre enn å koble laderen rett på billbatteriet....
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #17
      Originally posted by roadrune View Post
      Det var jo ikke det jeg mente....jeg trodde han ville ha en PSU for å drive laderen, og mente at det ville være bedre enn å koble laderen rett på billbatteriet....
      Hvordan kan du mene noe slikt? Noen fakta og legge fram? 12v bilbatteri er en av de reneste kildene du kan koble ladern til på supply siden... Ikke uten grunn at Schulze blant annet kun anbefaler å lade fra batteri og noen "godkjente" PSU som har extremt lite rippel...
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

      Comment


      • #18
        Originally posted by jijohans View Post
        Ikke uten grunn at Schulze blant annet kun anbefaler å lade fra batteri og noen "godkjente" PSU som har extremt lite rippel...
        Dårlig på å dempe rippel de Schulze-greiene eller? Blir det mindre rippel på LIPOene når de lades med Schulze?

        Comment


        • #19
          Originally posted by Ferry View Post
          Dårlig på å dempe rippel de Schulze-greiene eller? Blir det mindre rippel på LIPOene når de lades med Schulze?
          Dette blir nesten for dumt å svare på.. Nei Schulze er ikke dårlige på å dempe rippel men høy rippen fra PSU kan forårsake falske peak i ladingen og dertil avbrutt lading før den egentlig er ferdig.Dessuten lager de noen av de beste laderne som finns i dag.Se hva som brukes under VM i F5B,F5F og F5D.. Neppe noen som stiller opp med HC ladere, ikke at de er dårlige, men når de skal ha det beste så er Schulze et av valgene!

          Og rippel i Lipo? Hvilken planet kommer du fra?
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • #20
            Originally posted by jijohans View Post
            Hvordan kan du mene noe slikt? Noen fakta og legge fram? 12v bilbatteri er en av de reneste kildene du kan koble ladern til på supply siden... Ikke uten grunn at Schulze blant annet kun anbefaler å lade fra batteri og noen "godkjente" PSU som har extremt lite rippel...
            Nå begynner dette å bli for dumt, men jeg skrev i den første posten min at jeg TRODDE dette ville være bedre, hadde jeg visst, så hadde jeg nok lagt fram bevis på det, det er godt mulig jeg tar feil, men jeg TRODDE altså at en psu ville være mer stabil.

            Har du sett inni en pc i det siste, eller prøvd en psu som roter med spenningen? Blir ikke gammel den pc'en, for å si det sånn.

            Ett bilbatteri vil miste spenningen etter vært som det brukes, derfor TRODDE jeg en psu ville være bedre.
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #21
              Originally posted by jijohans View Post
              Dette blir nesten for dumt å svare på..
              Nei Schulze er ikke dårlige på å dempe rippel men høy rippen fra PSU kan forårsake falske peak i ladingen og dertil avbrutt lading før den egentlig er ferdig.
              Vel, i mine ører høres det nettopp ut som dårlige egenskaper når det gjelder å håndtere rippel (og annet rusk) på forsyningssiden.

              Og rippel i Lipo? Hvilken planet kommer du fra?
              Krypton! Fødenavnet mitt er Kal-El ...

              Comment

              Working...
              X