Announcement

Collapse
No announcement yet.

fly spening på NiMh batterrier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fly spening på NiMh batterrier

    Hva er speningen på NiMh batterier når de er full ladet.

    batteier mitt er et NiMh batterie på 4s 1500mAh satte det i flyet for og teste servoene da klarte batteriet og bevege på servoene noen sekunder. Tok og ladet det da kom det inn ca 82mAh på batteriet. så satter jeg batteriet til en batteritester viser det 4.8 på 1 A belastning og når jeg øker til 1.5 A belastning detter speningen til 4.6v tyder ikke dette på at en celle er ødelagt. batteriet er nytt.

    På forhånd takk for svar.

  • #2
    Syntes dette høres normalt ut, jeg.
    Det er ikke noe galt med en av servoene da?
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      og når jeg tester 15 min senere og setter belasningen til 2 A er speningen 3.9v

      Comment


      • #4
        Hva skal topp speninge på et NiMh batteri være når det er full ladet.

        Comment


        • #5
          Mer eller mindre rett av laderen kan du vel ha oppimot 1.5 volt. Når de har hvilt litt skal de vel ligge på 1.29 volt om jeg husker rett.

          Comment


          • #6
            Spenningen på batterier faller når du øker belastningen - det er helt normalt! Et fulladet NiMh batteri kan ha alt fra 1,2 til 1,45 volt fulladet - avhengig av batterikvalitet.

            Men hva slags servo har du? Noen servoer krevet 6 V. Andre krever 4,8 V.

            Og hva slags batterier har du?

            Comment


            • #7
              servoene som er brukt er 4stk Hitec 225MG med Graupner SMC 14 mottager og hyperion 80a opto regulator uten bec

              Comment

              Working...
              X