Announcement

Collapse
No announcement yet.

12 volt til 13,8 volt DC/DC regulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 12 volt til 13,8 volt DC/DC regulator

    Er det noen som vet hvor man kan få fatt i en DC/DC regulator som leverer stabil 13,8 volt ut i fra et bilbatteri som strømkilde til en fornuftig pris? Enklest i Norge, men utlandet er aktuelt om ikke frakten er for høy....Den bør levere 8-10 ampere.....
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

  • #2
    Det hørtes ikke ut som hyllevare, akurat.....kanskje billigere med ny/ekstra lader?
    Evt. hvis du kan din elektronikk, så kan du lage en selv.

    Isåfall har ShieldSquare Captcha det du trenger, de har kanskje regulator også?
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      De har en her: 12V to 13.8V DC/DC converters regulator from 100 to 700 Watts in stock at PowerStream.

      Og prisen var ikke så gal, men frakten var veldig dyr......

      Jeg har flere ladere, men kunne tenke meg å bare dra med en ut i felten Man er da ganske lat.....
      Med vennlig hilsen
      Baard Lindberg
      Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

      "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Men ikke latere enn at du gidder å drasse på en regulator i tillegg til laderen?
        Den greia du linker til veier 1 kilo, du kan drasse på borti 20 Schulze lipocard 2 for samme vekta....
        --
        Thomas Kvitle Jenssen

        Comment


        • #5
          Hva er det du trenger 13.8 V til som ikke kan brukes på 12v ?
          Kjetil
          oops: . . ! . .

          http://www.vingmfk.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by kjetilmh View Post
            Hva er det du trenger 13.8 V til som ikke kan brukes på 12v ?
            Det finner du ut her: Schulze next, lade lipo med ekstern balancerer på utgang 2 - (MFN) ModellflyNytt.no
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #7
              Latskapen lenge leve...

              Originally posted by thomaskj View Post
              Men ikke latere enn at du gidder å drasse på en regulator i tillegg til laderen?
              Den greia du linker til veier 1 kilo, du kan drasse på borti 20 Schulze lipocard 2 for samme vekta....
              Den greia moterer jeg jo fast i bilen...Trenger ikke å drasse på den. Har ikke noen annen 12 volt kilde enn bilen med meg når jeg er ute å flyr.... På den nye stripa vår kommer det etterhvert 220 Volt, så da blir det ikke noe problem, men når man er ute på tur kunne det vært greit å hatt en slik i bilen. Og da kunne jeg ladet 3 batterier samtitdig med 2 ladere på 3 utganger til sammen....
              Med vennlig hilsen
              Baard Lindberg
              Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

              "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Ah, jeg skjønner. I Bærum må bilen stå parkert et godt stykke fra stripa så jeg drasser på et tungt blybatteri fra Biltema. Det koster vist mye å få 220V til stripa som attpåtil ligger innenfor markagrensen så det spørs om det blir noen fremføring av strøm dit med det første.
                --
                Thomas Kvitle Jenssen

                Comment


                • #9
                  220v

                  Originally posted by thomaskj View Post
                  Ah, jeg skjønner. I Bærum må bilen stå parkert et godt stykke fra stripa så jeg drasser på et tungt blybatteri fra Biltema. Det koster vist mye å få 220V til stripa som attpåtil ligger innenfor markagrensen så det spørs om det blir noen fremføring av strøm dit med det første.
                  På vårt "sted" som ligger i et NLF område har bonden tidligere hatt et vanningsanlegg med strøm, så vi har lagt klart kabel for tilkobling. Regner med at vi får 220V både i brakka og på en stolpe i depot. Men vi har ikke fått endelig godkjenning av kommunen enda, så vi venter i spenning...
                  Med vennlig hilsen
                  Baard Lindberg
                  Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

                  "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by _wizard_ View Post
                    ... vi venter i spenning...
                    Et fint ordspill.
                    --
                    Thomas Kvitle Jenssen

                    Comment


                    • #11
                      Slik er det med vestkant gjengen - når de ikke får bilen helt frem til døra blir krise.....

                      Fra fleip til alvor

                      DC - DC i høyamp klassen (blir fort proff utstyr) er ikke enkelt/billig å få tak i her i landet

                      Et alternativ er å gå over i forbrukerelektro grenen og lete - skulle tro at det finnes en god del 12-220V vol omformere der ute som det går og trekker bra med strøm fra.
                      Disse ligger som regel i en gunstig prisklasse.

                      Ulempen er selvfølgelig at man må drasse med 220 - 14V omformeren og at virkningsgraden blir redusert med en 20%, men bilen har jo en motor som kan startes av og til (selv på Søndager i kirketiden)

                      Finner du en type så post merke - jeg regner med at det sitter mange der ute med samme problem.

                      Jeg løste problemet med å skaffe meg et par meget bra og billige iChargers 1010B (2 til 1000 Kr).
                      Hver av disse greier å lade 5000mAh 6 celler eller 7amp A123 med input spenning ned mot 10,5V - altså ypperlig på bilbatteri.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by _wizard_ View Post
                        Regner med at vi får 220V både i brakka og på en stolpe i depot. Men vi har ikke fått endelig godkjenning av kommunen enda, så vi venter i spenning...
                        Da er vel det beste og være tålmodig og heller bruke pengene på
                        en sikkelig strømforsyning.
                        Kjetil
                        oops: . . ! . .

                        http://www.vingmfk.com

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by _wizard_ View Post
                          ..... Men vi har ikke fått endelig godkjenning av kommunen enda....
                          Originally posted by kjetilmh View Post
                          Da er vel det beste og være tålmodig
                          MEGET tålmodig

                          Comment

                          Working...
                          X