Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mindre kraft i den børsteløse motoren til min Wilga 2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mindre kraft i den børsteløse motoren til min Wilga 2000

    Har ikke flydd på et par måneder, dermed har lipobatteriene heller ikke blitt ladet. Batteriene var likevel fulladet da jeg la flyet fra meg. Var ute å fløy med Wilgaen her om dagen på vannet (flottører), da var det vanskelig å lette i fra vannet. Normalt sett er det veldig enkelt å lette med det flyet. Jeg målte battereien og de var som sist gang jeg fløy (et par mnd.). Jeg synes motoren hadde det turtallet den hadde sist jeg fløy også....
    Min mistanke er at batteriene muligens har blitt dårlige av denne perioden uten å ha blitt brukt, men ett av de batteriene var temmelig nytt også. Må jeg lade disse batteriene noen ganger før de yter sitt beste igjen? Eller kan det være motoren som ikke er helt i form? Men jeg er usikker...
    Noen som har en anelse på hva problemet kan være?

  • #2
    Det er trolig batteriene som er problemet.
    Lipo liker ikke og ligge full ladet. Det er C verdien om reduseres.
    D.v.s at de ikke orker og levere strømmen så fort.

    Oppbevares best ca 50% ladet.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

    Comment


    • #3
      Ok, da må jeg skaffe meg nye batterier. Takker for svaret!

      Comment


      • #4
        Lipo lagring - spenning / temperatur

        Denne oversikten viser hvor viktig det er å lagre batteriene med riktig spenning og temperatur.

        (vel - fruen i huset blir sikkert ikke fornøyd når kjøleren er full av lipoer.....)
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Meget nyttig lagringsinfo...

          Originally posted by Quadrocopter View Post
          Denne oversikten viser hvor viktig det er å lagre batteriene med riktig spenning og temperatur.

          (vel - fruen i huset blir sikkert ikke fornøyd når kjøleren er full av lipoer.....)
          Tusen takk Ouadrocopter...Denne oversiketen er helt super for oss som fortsatt har
          tusen-og-ti-spørsmål om LiPo...

          Mvh Einar - mere og lære...

          Comment


          • #6
            Utrolig bra Quadrocopter! Takker så mye for den oversikten!

            Comment

            Working...
            X