Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til bruk av 2 batterier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til bruk av 2 batterier

    Hei, har tenkt å bruke 2 batterier til et fly eg holder på med, har tenkt å bruke SmartFly sin BatShare.
    Spørsmålet er,må eg bruke 2 av/på brytere, eller holder det med 1, og isåfall ved bruk av 1 bryter hvordan får eg ladet disse 2?
    Børge G Hansen

    Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince

  • #2
    Originally posted by BARDUBOY View Post
    Hei, har tenkt å bruke 2 batterier til et fly eg holder på med, har tenkt å bruke SmartFly sin BatShare.
    Spørsmålet er,må eg bruke 2 av/på brytere, eller holder det med 1, og isåfall ved bruk av 1 bryter hvordan får eg ladet disse 2?

    Du burde nå hvertfall ikke ha de to batteriene koblet sammen på "AV" siden av bryteren, da disse batteriene i praksis vil lade hverandre ettersom de aldri er helt like på spenning. Du vil heller aldri klare å få batteriene helt like på spenning overtid grunnet at indre motstand i cellene dine aldri er 100% likt og selvutladingen vil derfor også bli ulik.

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #3
      Det du trenger er et paralell harnes du plugger batteriene til og som du igjen kobler til flyet.
      Dette lager du selv av densplugger og litt ledning.
      Trex 450 blandingsrase 4S
      Logo 500
      Blade mCPX

      Comment


      • #4
        Antar det er mottakerbatteri det er snakk om.

        Noe av det enkleste å gjøre er vel å bruke to vanlige bryterledninger og slå på begge bryterne når du skal fly. Dette forutsetter at du har to ledige kontakter på mottakeren.

        En mulig hake ved denne løsningen er at dersom du får kortslutning i en celle så vil den dra ned spenningen på det andre batteriet. Men sannsynligheten for at det skal skje er vel liten i forhold til sannsynligheten for andre tekniske feil i flyet.

        Helge.

        Comment


        • #5
          Kuttet ut det med battshare, og kjøpte større batteri istedet.

          Ellers takk for alle tips.
          Børge G Hansen

          Futaba 10C 2.4FASST
          Optic6
          C17E
          Dassler
          T-Rex
          T-Rex 600 N Pro
          U-CAN-DO 46
          Cessna Cardinal
          Cessna 182 skyline
          cap 232 27% alitalia
          edge 540 vince

          Comment

          Working...
          X