Announcement

Collapse
No announcement yet.

Duracell Supreme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Duracell Supreme

    Ble hyggelig overrasket over noen batterier jeg tilfeldigvis kjøpte.
    AA størrelse og skryter på seg 2650 mA. De er NiMh.

    Jeg ladet de en gang på auto med en Robbe Infinity 2, og la seg på rundt 1 A i lading.
    Ved test for å se hva de virkelig gir ved utlading, så fikk jeg faktisk tett oppunder de lovte 2650mA ved 1 A belastning.

    Så da loddet jeg ei pakke på 4,8 V av de, satte de i et fly med 6 stk Futaba 3150 og fløy en halvtime med det. De var utrolig lette å lodde på også.

    Voltspyèn står fremdeles på "perfect" etter landing, så det ser bra ut synes jeg.
    Spyèn blinker heller ikke for lavere spenning når alle servoer går i fulle utslag hit og dit.

    Jeg har ikke testet hvor langt de holder spenninga, men har en mistanke om at de holder lenge for så å droppe ganske bratt..?
    Bare et tips til de som trenger RX/TX batterier akkurat nå, og kan svinge innom Elkjøp eller en annen plass de har sånt.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

  • #2
    Verd og vite..!

    Takk skal du ha for tipset Gudmund! Dette er vel verd og ta med seg videre..

    Mvh Einar - seilflyfanatiker...

    Comment


    • #3
      Jeg veit egentlig ikke hvor stor kapasitet de med mest har, men godt over 2500 er greit å ha ja, iallefall når en kjøper 2000 mAh pakker ment for oss, som bare yter 3/4 av påstemplet verdi..
      Dessuten får en jo spesialtilpasset pakka til flyet, for noen er jo blitt ektremt trang i snuta. Ble veldig fornøyd med disse ja.
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • #4
        Lettvindt...

        Rådet ditt Gudmund er gull verdt det! Av en så såre enkel årsak at Duracell er
        betydelig enklere og få tak i enn Sanyo...Et annet vesentlig moment er at i et
        seilfly må man inn med en viss mengde bly i nesa likevel og da foretrekker
        ihvertfall undertegnede NiMh istedenfor LiPo ikke bare av vektmessige årsaker.

        Kapasiteten på Duracell'ene du har funnet er midt i blinken for mange av oss
        skulle jeg tro...

        Mvh Einar - med en slik kapasitet blir noen av oss "lei" av og fly før batteriet er
        nedtappet...

        Comment

        Working...
        X