Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lading av senderbatteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lading av senderbatteri

    Jeg har kjøpt et Outrage XPTX 2500mAh 11,1 V sender batteri til min Spektrum-sender. Det som er saken er at ladekablene er veldig tynne. Kan tenke meg de er 0.75mm, kanskje 1mm. Har nå lodda på Deans for at den skal passe i laderen min.

    Hvor mye ampere kan jeg lade batteriet med? Laderen min kjører kjapt opp på 2.5A, og jeg er litt redd for at det er for heftig for de tynne kablene. Noen som veit?
    Atle Østereng
    Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
    Msn: a_ostereng@hotmail.com

    T-rex 450 SE V2
    Spektrum DX7
    GY401 m/S9257
    3 x HS-65MG

  • #2
    Kan ikke tenke meg 2.5 er noe problem, men si meg, hvorfor Deans. Har du Deans i radioen?

    Du bruker vel balanserer??

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tintin View Post
      Kan ikke tenke meg 2.5 er noe problem, men si meg, hvorfor Deans. Har du Deans i radioen?

      Du bruker vel balanserer??
      På dette batteriet er det tre sett kabler som går ut. Balanserer, tilkobling til kontakt i radio og en til lading. På den til lading satt det orginalt en servokontakt. Men da satser jeg på at det går greit å lade. Vil helst slippe å kjøpe en separat lader bare til dette, da det ikke går å regulere ladestyrken på laderen.
      Atle Østereng
      Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
      Msn: a_ostereng@hotmail.com

      T-rex 450 SE V2
      Spektrum DX7
      GY401 m/S9257
      3 x HS-65MG

      Comment


      • #4
        Dette er et LiPo batteri, og du må ha en lader for LiPo.
        0.75mm ledninger holder i massevis, du skal vel lade med 1C (2,5 Ampere)
        Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

        Per Nilsen
        Spikkestad

        Comment


        • #5
          Er veldig klar over at det er LiPo batteri, akkurat som alle de andre batteriene jeg har til heli er Men med dette slipper jeg en egen lader til senderen. På laderen min kan jeg kun stille inn hvor mange Ampere og Volt som er på batteri, resten går på en måte av seg selv. Men nå føler jeg meg trygg på å lade med den jeg har i alle fall
          Atle Østereng
          Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
          Msn: a_ostereng@hotmail.com

          T-rex 450 SE V2
          Spektrum DX7
          GY401 m/S9257
          3 x HS-65MG

          Comment


          • #6
            Jeg har et Kong Power 3s 2200mah som har vanlige tynne futaba kabler og futaba-plugg samt en balanseringskontakt. Har ladet med 4.4A (2C) med min Kong Power lader/balanserer uten noen som helst problem flere ganger. Batteriet blir ikke varmere enn rom-temperatur. Lad ivei!

            Comment


            • #7
              Du kan bare sette amp kapasiteten til det halve om du vil lade med 0.5C i stedet for 1C......

              Dvs skal du lade et 2200 mah batteri så fortell laderen at det bare er 1100 mah og den lader med max 1.1A

              Comment

              Working...
              X