Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipo mottakebatteri og kulde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lipo mottakebatteri og kulde

    Regner med at det er endel av dere som kjører lipo som mottakepakker, men hva gjør dere om vinteren med de store glowmodellene som har std servoer som kan trekke litt strøm?

    Merker dere ikke noe forskjell eller tar dere forh¨åndsregler?

    Det er jo kjent viten at kalde lipo pakker yter dårligere, men er dette mere på høy C belstning og har heller lite innvirkning på spenningen når belastningen er liten som til mottaker/servoer?

    Meninger og synsing taes imot med takk

    Cory

  • #2
    Du kan få litt synsing fra meg...

    Jeg tror det er som du sier, først og fremst "C" det går utover, og at det derfor ikke vil være ett reelt problem.

    Nå vet vi jo at spenningen synker ved kulde, så det kan jo hende at du må lade etter f.eks 4 turer kontra 6 om sommeren.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Bruker lommevarmer kjøpt på Clas Ohlson - slike i plast som man koker først. Deretter knekker man en metalldings inni plastpakken og den utvikler varme. Denne veier svært lite og festes på/rundt batteriet og avgir vel i overkant av 50 grader celsius. Disse kan brukes om og om igjen. Og batteriene koser seg
      Geir


      3D plane - 1D brain

      Comment


      • #4
        Jeg kommer til å gå til innkjøp av et par LiFe/A123 batteripakker når Elefun får på lager igjen. Disse har visstnok en helt annen karakteristikk i kulda enn LiPo og LiIon.
        Lars Henrik Kjølberg

        http://www.flickr.com/photos/larshkj/

        Klubber:
        Jets of Norway
        Nittedal modellflyklubb

        Comment

        Working...
        X