Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan jeg bruke min lader til dette ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan jeg bruke min lader til dette ?

    Jeg har bestillt en Trex500 med diverse stæsj, bla. ett par Outrage XP25 6SP1 3000mAh. batterier. Jeg har en Schulze ISL6-300d lader med V-balancer og ett adapter som det står "bantam" på. Dette adapteret er modifisert litt (flyttet litt på ledningene) for å kunne brukes med V-balancer. Jeg har tidligere ladet mine 3 cellers align (trex 450) batterier med dette.

    Og så er det store spm'et: kan jeg bruke denne balansereren rett på Outrage batteriene uten å være redd for kortslutning, fyrverkeri, brann og eksplosjoner ? Tenker da på om både pluggen passer, og om alt er koblet slik at polaritet osv mellom v-balancer / adapter og batteriene blir riktig.

    Edit: Og det er fortsatt slik at jeg bør holde meg til maks 1C ladestrøm på disse batteriene (altså maks 3A i dette tilfellet) ?
    Last edited by Rappis; 03-11-08, 21:21.

  • #2
    hei. Ladestyrken er vel stort sett anbefalt til 1c per celle tror jeg. De fleste computer ladere, hvertfall mine, kobler ikke til balanserer'n hvis den ikke er koblet riktig til. Da blinker det en alarm, også fortsetter den å lade uten balanserer
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

    Comment


    • #3
      Outrage bruker samme type balanse-kontakt som Flightpower, og det gjør ikke Align, så nei, den vil nok ikke passe.

      Du trenger en Adapter til Flightpower.
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #4
        Når jeg kjøpte mine Outrage batterier så fulgte det med adapter festet med strikk på hvert batteri

        Comment


        • #5
          Originally posted by Illusion View Post
          Når jeg kjøpte mine Outrage batterier så fulgte det med adapter festet med strikk på hvert batteri
          Du har helt rett, det hadde jeg glemt...
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Rappis View Post
            Jeg har bestillt en Trex500 med diverse stæsj, bla. ett par Outrage XP25 6SP1 3000mAh. batterier. Jeg har en Schulze ISL6-300d lader med V-balancer og ett adapter som det står "bantam" på. Dette adapteret er modifisert litt (flyttet litt på ledningene) for å kunne brukes med V-balancer. Jeg har tidligere ladet mine 3 cellers align (trex 450) batterier med dette.

            Og så er det store spm'et: kan jeg bruke denne balansereren rett på Outrage batteriene uten å være redd for kortslutning, fyrverkeri, brann og eksplosjoner ? Tenker da på om både pluggen passer, og om alt er koblet slik at polaritet osv mellom v-balancer / adapter og batteriene blir riktig.

            Edit: Og det er fortsatt slik at jeg bør holde meg til maks 1C ladestrøm på disse batteriene (altså maks 3A i dette tilfellet) ?
            Hvis du ikke er flyktelig glad i å bruke penger, så bør du lade på 1C fortsatt. Batteriene holder lenger da.
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment


            • #7
              Illusion hadde rett, det adapteret jeg trengte fulgte med på pakkene, så da har jeg fått ladet og balansert.

              Forøvrig så gikk jeg på en smell idag igjen siden jeg oppdaget at Elefun hadde ukestilbud på Hyperion DUO laderen

              Comment


              • #8
                Beklager litt off topic!

                Men takk for tipset om uketilbudet (som jo nå er byttet fra 0606 modellen?) til DUO - nå ryker jeg og på en smell...

                Comment


                • #9
                  Ja der ser du, det koster å være medlem av modellflynytt

                  Comment


                  • #10
                    Ja den dagen Elefun også selger godt vær så får jeg kanskje brukt noe av utstyret også :/

                    Men Modellflynytt er verdt hver krone!

                    Comment

                    Working...
                    X