Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri til hodelykt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteri til hodelykt

    Vet dette ikke er modellfly relatert, men jeg vet det er mange her med mye kompetanse/ erfaring på batterier.

    Har en Silva hodelykt som har utslitte batterier, etter tre års bruk.
    Tenkte jeg skulle lage en ny pakke, Pakken jeg har i dag er på 4,5Ah, den består av 10 celler på 1,2V, 4500mAh.
    Belastningen er på enten 20 eller 10w.

    Noen som har en ide på gode batterier for dette formål??

    Kjell Arne

  • #2
    Hva med å prøve en 4 cellers Lipo pakke?
    Lars Henrik Kjølberg

    http://www.flickr.com/photos/larshkj/

    Klubber:
    Jets of Norway
    Nittedal modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Hallo

      Jeg har samme type Silva lykt som deg og jeg bruker den til å gå på ski på kveldstid.
      Jeg har med meg to stk batteripakker : 4S A123 2300 maH. De samme pakkene bruker jeg i min Vanquish F3A trainer. Fungerer veldig bra i kulde, er kjappe å lade (15 min). Litt spesielle med at det blir veldig fort mørkt når de er utladet, bratt utladekurve mot slutten...'


      Øistein
      hilsen

      ois

      Comment


      • #4
        Takk for svar.

        Tror ikke lipo er aktuelt til dette formål, er litt for vanskelig å kontrollere utladingen, må da evt. ha noe som slår av lykten ved en viss nedre spenning.

        Men 4S A123 er kanskje et alternativ, har foreløpig ingen A123 batterier, så da må jeg nok i tillegg investere i ny lader..

        Kjell Arne

        Comment


        • #5
          Ta kontakt med Altitec.no
          De hjelper deg og event lager en pakke til deg.
          T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
          Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
          GS Storm CL1 Pro
          CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
          Multiplex Funjet
          Reichard proxima II
          ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

          Comment


          • #6
            Jeg har nettopp vært på ayup.com.au og handlet en (dobbel) lykt til å ha på hjelmen så jeg kan sykle midt på natten.

            den bruker 2S pakke, jeg bruker 2400mAh og den varer i fem timer.

            Kjøpte i utgangspunktet en lipo-alarm med tanke på utladespenningen, men med den lange brukstiden har den blitt liggende hjemme.

            lykten lyser noe helt vilt BTW, måtte ut med rett over tusenlappen for lykt og batt

            Virker som om denne silvaen trekker mye strøm.. Hadde jeg hatt like mye energi som 4S og 2300mAh, kunne jeg syklet i nesten 10 timer på en pakke..

            Stian

            Comment

            Working...
            X