Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gjøre om lipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Du skal ikke bli belastet noe tollgebyr om du bruker EMS (regner med at du snakker om fortollingsgebyret) dette er inkludert i EMS frakten. Kun MVA kommer på. Med vanlig pakkepost kommer dette i tillegg.

    Comment


    • #17
      Så hvist jeg bestiller fra hobbycity så må jeg betaler +25% moms før jeg får pakken?
      Da lønner det seg jo ikke! og er det mulig at den ikke blir levert på døra, men at man får vanlig hentelapp?

      Comment


      • #18
        Moms,eller ikke moms er nok litt tilfeldig.
        Har intrykk av at det kommer seg an på hvor"mistenksome"de som er på jobb er.

        Comment


        • #19
          Men på moms da eventuelt betales før pakken kan hentes?
          Og blir den levert på dør? det passer dårlig for meg, da vi pusser opp, bor i 2 etasje og ikke har ringeklokke enda hehe

          Comment


          • #20
            Noen som vet?

            Comment


            • #21
              Originally posted by surpass View Post
              Men på moms da eventuelt betales før pakken kan hentes?
              Og blir den levert på dør? det passer dårlig for meg, da vi pusser opp, bor i 2 etasje og ikke har ringeklokke enda hehe
              Den blir levert på døra, åpner du ikke, legger de hentelapp i postkassen.

              Hvis det blir moms, kreves den inn som om pakken var postordre, mao. du får ikke pakken uten å betale.

              Å merke pakken som gave er i utgangspunktet en dårlig ide, hvorfor i all verden skulle et firma sende en gave til en privatperson i et annet land?

              Verdien derimot, har tollerne sjelden forutsetninger for å kunne anslå....
              Hilsen Rune Marcussen

              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

              Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

              Comment


              • #22
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Hvis du gidder å åpne en FlightPower eller Kokam pakke får du deg en liten overraskelse, Cellene kommer fra samme samlebånd hos Enerland i Korea. Dette er de samme cellene som brukes i Polyquest batteriene fra Hobby City som du får 30% under hva de selges for i USA.

                H.C. leverte også i en periode disse batteriene under engen brand (Zippy-R) langt under halv pris sammenliknet med Flightpower.
                Selvfølgelig ble det slutt på salget når gutta over i USA oppdaget dette å begynte og hyle og skrike.
                Kundene deres sluttet plutselig å kjøpe "kvalitets" merkene da de oppdaget at noen skrudde den for forferdelig mye penger.

                Skal ikke benekte at batteriene fra Enerland er bedre enn Honkong produserte Zippy, men differansen i kvalitet gjenspeiler på ingen måte den store pris differansen du må betale (200%-300% mer)
                70% av dem som flyr i Norge har definitivt ikke behov for den lille differansen som er mellom disse produsentene - dette gjenspeiles i de diskusjonene som har vært i dette forumet tidligere.

                Ta for eks. et 3 celle 2500 mA FP EVO25 som koster $89, hos HC koster tilsvarende batteri $40 (har ikke tatt med frakt osv - for det blir urettferdig ovenfor leverandørene i USA grunnet forretnings moral)
                M.a.o. kjøper jeg 4 FP batterier fra USA så får jeg 9 stykk i fra H.C.

                Det er lenge siden jeg sammen med en sterkt voksene mengde andre modellflygere har sluttet å kjøpe de såkalte "kvalitets batteriene", har i bøtter å spann med (2200, 2500, 3300, 4000 og 5000mA) Zippy batterier fra HC på flere av dem har jeg mellom 100-150 oppladinger og kan knapt merke forskjell på nye.

                Den store forskjellen er at jeg har nok batterier i kofferten til å fly en hel dag mens "noen" andre må løpe rundt å i en desperat jakt efter lader, eller i verste fall sitte å se på andre flyr......

                Angående lader - bruker å lade 3 stk. 3celler batterier samtidig i serie fullt balansert med iCharger 1010b-Plus laderen- denne også fra HobbyCity - Dette må være den laderen på markedet som definitivt gir best ytelse/kvalitet for pengene!
                Venter bare på at $ skal roe seg litt så blir det et par til av dem.


                -Frank-

                Helt enig!!

                Jeg har et par Flightpower batteripakker (en 3S 2500 mah 20C 0g en 3S 2500 mah 25C), og de er ikke bedre enn tilsvarende Zippy pakker jeg har kjøpt fra HC.
                Det er vel galt å si at jeg har spart penger på å kjøpe Zippy pakker, men jeg har i alle fall mange flere batteripakker nå enn jeg ville hatt om jeg hadde kjøpt Flighpower, Kokam, etc
                Lars Henrik Kjølberg

                http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                Klubber:
                Jets of Norway
                Nittedal modellflyklubb

                Comment


                • #23
                  Originally posted by roadrune View Post
                  Å merke pakken som gave er i utgangspunktet en dårlig ide, hvorfor i all verden skulle et firma sende en gave til en privatperson i et annet land?
                  Hadde vært lurere om det stod en privatperson som avsender. Da er grensa 1000,- kr. Kunne jo vært en forretningside for HobbyCity. Og kutte ut alle prangende klistremerker og logoer og avslørende pakkedler m.m

                  Comment


                  • #24
                    Jeg skal hvertfall slenge inn en bestillingpå den nydelige yak"n de har på 44,4 inch vingespenn, åsså skal jeg ha motor, reg og alt annet utstyr

                    God Jul alle sammen

                    Comment


                    • #25
                      Tolker jeg det rett hvis Zippy batteriene var bedre før, og at de nå bruker andre celler enn FP?

                      Er de fortsatt bra???
                      Hilsen Rune Marcussen

                      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

                      Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by roadrune View Post
                        Tolker jeg det rett hvis Zippy batteriene var bedre før, og at de nå bruker andre celler enn FP?

                        Er de fortsatt bra???
                        HC fikk ikke lov av Enerland å selge deres batterier til lav pris under HC sitt varemerke Zippy-R.

                        Hvis du sjekker HC sine sider så vil du se at de har Zippy i flere kvalitets nivåer - fra billige batterier som er det du betaler for og opp til batterier som holder en bra standard - bruker selv de blå Zippy-H pakkene eller Rhino til Angel'en og Sukhoi'en og de funger alderes utmerket.
                        Kjører dem aldri helt ned i bunnen - noe som ikke under noen omstendigheter er heldig for LiPo
                        Trenger du et batteri som du skal stresse og trekke maksimal peak performance ut av, så ville jeg ha valgt Polyquest som har Enerland innmat.

                        Comment

                        Working...
                        X