Announcement

Collapse
No announcement yet.

Computerized Battery Tester

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Computerized Battery Tester

    Etter å ha shoppet en god del lipo-pakker de siste par årene, ser jeg at noen av pakkene ikke lenger er helt shipshape. Kunne tenkt meg en batteri-tester ala denne fra West Mountain Radio for å sile ut de dårlige pakkene. Virker som en genial innretning, som gir deg et kvantitativt svar på tilstanden til batteriene.

    Noen som vet om den føres av noen i Norge?

    Video-omtale:

    E_SYEyKaHcg

  • #2
    Har brukt CBA'en et år nå og den virker utmerket. Dessverre måler den kun hele pakken - ikke de individuelle cellene.
    120W (150W < 1000mA )er også i miste laget, $800 for mer effekt er alt for dyrt.

    I dag har flere batteriladere samme mulighet, jeg bruker iCharger 1010B+ sammen med logview programvaren (freeware) for vising av grafer.

    Her får du en mulighet til å lade ut opptil 280W (40V/7A) og i tillegg får du en av de bedre laderne på markedet for $190.

    CBA'en min har stått i hylla i lngre tid nå og brukes kun for å sammenlikne tester som var gjort før jeg fikk 1010B+ inn i hus

    Comment


    • #3
      Takk for tipset om iCharger! Er vel ikke så kritisk om den ikke sjekker på individuelle celler. Jeg er egentlig bare interessert i å vite om pakken er gåen. Ser ikke for meg å redde enkeltceller. Men likevel ser det ut som HC får nok en bestilling snart

      Comment


      • #4
        iCharger ser absolutt bra ut. Kunne ikke se ut fra websiden om det følger med adaptere for forskjellige balanseringskontakter. En kommentar nevner;

        "One thing that I didn't like is that it doesn't offer different cables and adapters for your batteries. So I had to make my own."

        Hvilken type fulgte med?
        Trond Nilsen

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tarpoon View Post
          iCharger ser absolutt bra ut. Kunne ikke se ut fra websiden om det følger med adaptere for forskjellige balanseringskontakter. En kommentar nevner;

          "One thing that I didn't like is that it doesn't offer different cables and adapters for your batteries. So I had to make my own."

          Hvilken type fulgte med?
          Fra HC følger det med støtte for JST-XH plugger, adapter kort for andre balanserings plugger kan kjøpes hos f.eks progressiverc

          Det finnes en bra tråd under rcgroups som inneholder veldig mye info

          Comment


          • #6
            Tarpoon,
            Fikk akkurat mail fra David hos Progressiverc - de sender Adapter bord fraktfritt til Norge.
            Han var dessverre tom for kabler mellom bordet og 1010B+'en men skulle få disse inn inne et par ukers tid.

            Comment


            • #7
              Synes det er på sin plass å sende en takk til Quadrocopter for tipset om laderen! Bare tre dager etter jeg la inn bestilling på iCharger 1010B+ fra HC, kom den i dag! Det er jo raskere levert enn om jeg skulle ha bestilt i Norge Spec'en virker utrolig bra, og ser at den får den ene gode omtalen etter den andre på diverse fora. Rcgroups har en tråd med over 2500 innlegg om denne laderen. Virker som om produsenten virkelig er lydhør ovenfor kundene sine.

              Comment


              • #8
                Bantam e-Station BC6

                Er det noen som har erfaring med programvaren til denne?? Laderen er jo veldig grei og enkel og bruke, og programvare for sjekk kunne vært nyttig.

                Comment

                Working...
                X