Jeg har 3 års erfaring med lipo, og visste hvor mye kulde gjør med batteriene. Men jeg har blitt overrasket over Outrage sine 25 C batterier.
Jeg syns at både power og flytid holder seg rimelig bra, selv om batteriene er veldig kalde (under 0 grader). På 3700 mah som jeg bruker på flyet mitt, merket jeg liten/ingen forsjell på hovringsmuligheten. Antall amp inn på batteriet etterpå var ikke merkbart mere.
På 2200 mah sin variant, som jeg bruker på trex 450, så syns jeg det kun er en liten dropp i power, og liten dropp på lengde. I sommer fløy jeg 7 min på batteriene, og satt ned tiden til 6 min, og har masse til gode. Kan sikkert fly 6.40-7 min på dem.
Jeg målte også spenning etter at batteriene på 3700 mah i antatt snitt temp hadde oppholdt seg i -10 grader i ca 2 uker, og de viste 12,4 volt. Mine 2200 mah batterier var rundt -5, og de viste at de var fortsatt fulladet.
Andre som har samme erfaring?
Hva langtidsvirkning angående å starte med kalde batterier vet jeg ikke noe om.
Jeg syns at både power og flytid holder seg rimelig bra, selv om batteriene er veldig kalde (under 0 grader). På 3700 mah som jeg bruker på flyet mitt, merket jeg liten/ingen forsjell på hovringsmuligheten. Antall amp inn på batteriet etterpå var ikke merkbart mere.
På 2200 mah sin variant, som jeg bruker på trex 450, så syns jeg det kun er en liten dropp i power, og liten dropp på lengde. I sommer fløy jeg 7 min på batteriene, og satt ned tiden til 6 min, og har masse til gode. Kan sikkert fly 6.40-7 min på dem.
Jeg målte også spenning etter at batteriene på 3700 mah i antatt snitt temp hadde oppholdt seg i -10 grader i ca 2 uker, og de viste 12,4 volt. Mine 2200 mah batterier var rundt -5, og de viste at de var fortsatt fulladet.
Andre som har samme erfaring?
Hva langtidsvirkning angående å starte med kalde batterier vet jeg ikke noe om.
Comment