Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterier på vinteren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batterier på vinteren

    Sikkert skrevet om dette tidligere på forumet, men lurer på hvilke batterier som er safest og bruke på vinteren.Bruker Lipo fra før. 2100 3 celler....

    Mvh

    Ronny
    Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4

  • #2
    Har prøvd det meste av batterier ,men i høst installerte jeg Lif po4 (A123) batterier i mine glow og bensinfly som mottager og tennings batterier, disse slår alt ,bruker lite strøm, ikke farlige i forhold til Lipo når det gjelder utladning/lading men de er litt større å litt tyngre men det spiller ingen rolle i mine store fly, her er sikkerheten 1 prioritert .

    Etter 3 lange flyturer i mange blå grader i helga som var så var strømnivået på pakka 84% ,det overraska meg og det på singel 2300mah 6,4 v pakke som er regulert ned til 5,5v ,dette på 6 analoge servoer(Aeroworks 120)..
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #3
      Hei. Siden du bruker 3 seller lipo går jeg ut fra at det er snakk om flybatterier og ikke sender/mottaker batterier.
      Ha batteriene i lomma (innerste lomma)til du skal fly. Dette holder de passe varme og du slipper plutselig spenningsfall i starten. Så fort flyet/kopteret er i lufta er det ikke noe problem lenger da batteriene utvikler varme under bruk. Hvis du har mange og store luftehull i cowlingen, og kjenner at verken motor eller regulator blir varme, kan du nok med fordel tape over noen av de på de kaldeste dagene.

      Mvh. Rein Lepson
      mine fly;
      Noen kommer
      noen går.

      Comment


      • #4
        Hei godtfolk
        På vinteren har jeg Lipo-batteriene mine i en kjøleboks med 3 brusflasker med varmt vann i.
        Dette holder batteriene varm i mange timer..
        Kalde lipobatterier er det betraktelig dårligere futt i..Og ikke alle motoroppsett har såpass mye strømmtrekk at batteriene klarer og "varme seg opp" selv..
        Har en Funjet med 3celler,2500Mah 30C-40C batteri og dette flyet merkes det mye på om batteriet er kaldt eller varmt..
        Er det forvarmet i kjølebagen så går den virkelig unna fra første stund..

        Mvh V.Lorentsen.

        Comment


        • #5
          Takk for meget kjappe svar,den med kjølebagen er ikke dum.
          Hadde maiden i helga med PA Mini Katana i ti minus.Fingertuppene ble blå gitt etter ti min i luften.
          Bruker og ha batteriene innerst på kroppen,men tenkte mere på når flyet er i lufta,i ti minus og bra fart på flyet blir det vel kaldt til batteriene og det dropper betraktelig?
          Ronny Andreassen
          Sunndal/Vinnu
          Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
          3DHs 33" EPP
          JR 9303 2,4

          Comment


          • #6
            Tape over luftehull!
            mine fly;
            Noen kommer
            noen går.

            Comment

            Working...
            X