Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva slags mottakerbatterier?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva slags mottakerbatterier?

    Har en Somenzini Pitts som jeg trenger batterier til. Har en Smart-fly EQ6 som strømmen skal rutes gjennom. Hva slags batterier kan anbefales? Er jo så mye forskjellig typer batterier på markedet, Li-Ion, Li-Po, Li-Mn, A123, forvirrende Kulde er ikke noe problem, da jeg for tiden bor i Texas hvor klimaet er litt annerledes enn i Norge. Hvor mye guffe trenger jeg? Batteriene skal gi strøm til 6 stk Power HD 9150MG, 1stk JR 8711 og 1 stk Futaba 3050+mottaker. Takker for alle svar
    Mvh
    Ståle

  • #2
    Ingen som har noen peiling?
    Mvh
    Ståle

    Comment


    • #3
      Joda. Har prøvd litt av hvert.
      Li-ion anbefales ikke. De leverer ikke nok strøm. Dette kostet meg en særdeles dyr krasj for et par år siden.
      LiPo leverer strøm nok. Men har også kostet mange fly, da de unntaksvis tar fyr.
      LiMn leverer strøm på linje med Lipo, men veier bittelitt mer. Men tar ikke fyr. Bruker slike batterier i mine storfly idag. Godt fornøyd.
      LiFe (A123) er også et glimrende alternativ. Leverer strøm nok, trygge og tåler mye kulde og kan lades hardt.
      Husk å velge en batteritype som passer sammen med powerboksen din.
      I min 3-meter Yak har jeg 9stk 25-kg servoer. Her har jeg 2 stk 3800mah batterier. Dette er kanskje litt mer enn nødvendig. Kommer til å velge litt mindre batterier på 3-meteren som er under bygging nå.
      Anbefaler batterier fra Duralite. Topp kvalitet og service.
      Trond Dullerud
      Trondheim Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Hei.
        Vet at a123 batteriene er bra.
        Jeg bruker sanyo 2x2700 NMH 6V uten powerbox. Har aldri hatt noe problem.

        Neste gang tenkte jeg å bruke A123, men har ikke noe erfaring med det.

        Comment


        • #5
          Siden ifjor høst har jeg brukt A123 batterier i mine 2 bensinfly, fungerer utmerket , i det største er det 2 stk 2300mah pakker igjennom Smartfly sin EQ6 og til Fasst 614 mottager som forsyner 5 stk digitale Hitec 7955 servoer+ en analog gasservo . Etter 3 tanker er det ennå 65-70% strøm, opplading tar bare noen få minutter.....Anbefales
          Øyvind

          www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

          Comment


          • #6
            Glimrende. Takker for svar. Ser ut som jeg går for A123 batterier på 2300Mah hver
            Mvh
            Ståle

            Comment

            Working...
            X