Announcement

Collapse
No announcement yet.

12,72 V, hva i ...?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvor får man tak i schulze til best pris ? Og hvilken modell er å foretrekke ? Kunne tenkt meg å lade 12 celler (2 x 6 cell pakker) balansert. Ser disse ikke kommer med AC så da må man vel ha ett power supply også..

    Comment


    • #17
      Originally posted by Illusion View Post
      Hvor får man tak i schulze til best pris ? Og hvilken modell er å foretrekke ? Kunne tenkt meg å lade 12 celler (2 x 6 cell pakker) balansert. Ser disse ikke kommer med AC så da må man vel ha ett power supply også..
      Schulze er bra, men prisen selv i tyskland er hinsidig når du må ut med rundt 500$ for en 12 celle Lipo lader med balansering.

      Gå for et par iCharger 106B+ så får du en lader med omtrent samme spesifikasjoner til under halve prisen. m.a.o du kan kjøpe 2x2 for samme pris som en Schulze og dermed lade dobbelt så mange batterier på samme tid.

      Power tar du fra f.eks Elefun - de har en grei 20A/13,8V til ca femhundrelapper og et par av dem vil kunne fore ca 4 ladere men nok strøm til å lade ca 5000mA/6celle

      Så får 500'en og den kommende 600 nok føde
      Last edited by Quadrocopter; 08-05-09, 22:46.

      Comment


      • #18
        Da ble det en iCharger 208B og Cellmeter-8. PSU du linket til var ikke på lager så jeg tester denne: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000

        Også impulskjøpte jeg to ZIPPY-H 3300mAh 6S1P 20-30C som fikk mye skryt på siden dems

        Begge pakker er bekreftet sendt.. Tipper HK pakken ligger i postkassa mi lenge før pakken fra Grimstad

        Comment


        • #19
          Originally posted by Illusion View Post
          ......PSU du linket til var ikke på lager så jeg tester denne: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000
          Til info så skal Hobby 24 ha samme PSU... hmm, oppdaget at de var tomme de og

          Begge pakker er bekreftet sendt.. Tipper HK pakken ligger i postkassa mi lenge før pakken fra Grimstad
          Er ikke så sikker på det - Grimstad gjengen er raske de, men det er utrolig at en pakke fra andre siden av kloden kommer på døra så raskt
          Last edited by Quadrocopter; 09-05-09, 11:23.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Illusion View Post
            Da ble det en iCharger 208B og Cellmeter-8. PSU du linket til var ikke på lager så jeg tester denne: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000
            200W power til 350W lader blir vel litt snaut. Her er en som har godt utvalg på store, rimelige PSU. Har ikke så ille pris på laderen heller.
            404 Not Found
            Fred Larssen

            Comment


            • #21
              Originally posted by flarssen View Post
              200W power til 350W lader blir vel litt snaut. Her er en som har godt utvalg på store, rimelige PSU. Har ikke så ille pris på laderen heller.
              404 Not Found
              Takk for det

              Men batteriet blir vel ladet uansett.. og har ikke 8 cellers batterier.. kun 6..
              Sammen med imax b6ac'en jeg allerede har burde det gå litt kjappere å lade pakkene etter en lang dag på stripa

              Comment


              • #22
                Originally posted by Illusion View Post
                Men batteriet blir vel ladet uansett.. og har ikke 8 cellers batterier.. kun 6..
                Det går bra det. Du kan t.o.m. lade flere 6S samtidig i parallel: On the topic of parallel charging of Lixx / PB packs. - RC Groups
                Fred Larssen

                Comment


                • #23
                  Originally posted by flarssen View Post
                  Det går bra det. Du kan t.o.m. lade flere 6S samtidig i parallel: On the topic of parallel charging of Lixx / PB packs. - RC Groups
                  Veldig informativ tråd!

                  Men blir litt for high-tech for meg Er fornøyd med to pakker i slengen.. en pr. lader

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Illusion View Post
                    Begge pakker er bekreftet sendt.. Tipper HK pakken ligger i postkassa mi lenge før pakken fra Grimstad
                    Om så er så er det jo ikke egentlig så underlig, fly har en tendens til å gå betydelig fortere enn bil og hadde du betalt for express frakt fra Grimstad også så kunne du fort hatt den samme dag eller i verste fall neste dag

                    Comment


                    • #25
                      Har sjekket enkeltcellene, og de er omtrent som laderen sa. Med andre ord kjøper jeg ny lader. Inntil den er på plass blir det lading med ekstern V-balance.

                      Etter litt research på nettet viser det seg at det ikke bare er jeg som har problemer med den laderen. Quadrocopters ladere er nok veien å gå.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Quadrocopter View Post
                        Som nevnt under så finnes det knapt noen bedre ladere til en fornuftig pris enn serien til iCharger.
                        Du får dem fra HK fra en 120$ og oppover

                        De finnes i tre modeller - 106B+, 208B, 1010B+
                        Jeg har 3 stk 1010B+ som tar all tung ladingen og de virker helt fantastisk
                        De har nå også kommet med en 350W 8 celle lader (208B) som ser meget interessant ut.
                        Laderne er tatt frem som et resultat av tett samarbeide mellom produsent og brukere, hvis du vil lese mer så anbefaler jeg tråden på rcgroups
                        Gjelder denne anbefalingen fortsatt?

                        Jeg er litt lei av dårlige ladere.... Kjøpte først en Imax B6, til å erstatte de dårlige Esky laderene. Det visste seg at den var ekstremt unøyaktig. Etter å ha lest litt rundt så endte jeg derfor opp med å kjøpe en ny. Denne gangen en Bantam BC-6. Den har fungert fint en stund, men nå blir den aldri ferdig med balanseringen. Den går også varm, om jeg lader 3 cellers batterier med mer en 1.0 A. Da bare booter den. Dette med temperaturproblemet har jeg løst med å sette en PC kjølevifte ved siden av laderen.

                        Men siden den bruker så unormalt lang tid på balanseringen nå, så lurer jeg på om jeg ikke ender opp med å kjøpe nok en ny lader. Har lest igjennom en del på RC groups, men virker som enkelte har hatt problemer med iCharger også. Men det er vel alltids noen som er mere surrehuer enn andre
                        mvh Kim

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by kimshans View Post
                          Gjelder denne anbefalingen fortsatt?
                          Ja, så absolutt. Jeg er superfornøyd med mine iCharger ladere. Jeg har en 106B+, en 1010B+ og en 208B.
                          Alle tre fungerer helt strålende.
                          Jeg ville gått for 208B hvis du ikke har planer om å flere enn 8 celler.
                          Lars Henrik Kjølberg

                          http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                          Klubber:
                          Jets of Norway
                          Nittedal modellflyklubb

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by kimshans View Post
                            ....Gjelder denne anbefalingen fortsatt...
                            Definitivt, 4 stykk iChargere står å lader i kottet og de kommer ikke til å bli byttet ut!

                            Hvis du følger tråden på RCG så ser du at det har vært en meget tett dialog mellom de som bruker laderen og utvikleren, dette har medført at de modellene som selges nå er meget bra! (ikke kjøp tidlige modeller som ikke er av type xxx+ på bruktmarkedet!!!)

                            Leste nettopp en test i Aviator (et tysk RC magasin), konklusjonen er at dette er en meget bra lader. Dette er streke ord i et tysk magasin som mer eller mindre er programforpliktete til å beskytte de tyske merkene mot Kina import.

                            Som en eller annen reklame pleier å si - "løp og kjøp" - du vil ikke angre på det.
                            Last edited by Quadrocopter; 11-08-09, 23:02.

                            Comment


                            • #29
                              Supert, da kan det vel hende det dukker opp en slik lader her også etterhvert

                              Har pr. nå ikke noen planer å gå over 6 celler, så 208B er vel kanskje den mest aktuelle ja. Man har vel kanskje mulighet for å lade 3 x 3 cellers batterier med 1010B+, men det er kanskje litt drøyt?

                              Blir hovedsakelig 3 celler og 6 cellers pakker her (Trex 450 og 500).

                              Synspunkter?
                              mvh Kim

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by kimshans View Post
                                Supert, da kan det vel hende det dukker opp en slik lader her også etterhvert

                                Har pr. nå ikke noen planer å gå over 6 celler, så 208B er vel kanskje den mest aktuelle ja. Man har vel kanskje mulighet for å lade 3 x 3 cellers batterier med 1010B+, men det er kanskje litt drøyt?

                                Blir hovedsakelig 3 celler og 6 cellers pakker her (Trex 450 og 500).

                                Synspunkter?
                                Går du for en 208B så kan du presse inn mer strøm på kortere tid (350W mot 250-300W) , noe som blir mer aktuelt nå som batterier begynner å tåle 3C eller mer i ladestrøm! Videre kan 208B greie opp til 32V inngangs spenning noe som gjør den mer effektiv når du lader 6 celle pakker.

                                Bruker min 1010B+ til å lade 3x 3celle av og til når jeg har dårlig tid men det er sjeldent.

                                Comment

                                Working...
                                X