If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Nei, for de fleste av oss er det en rimelig hobby.
Den hendelsen er helt bisarre. Dersom man følger FØLGER bruksansvisningen, samt sjekker ledninger, koblinger osv, så er det ikke noe stress. Den hendelsen er like vanlig som at mobiltelefoner tar fyr. Jeg har utrolig nok opplevd det sistnevnte, så jeg er alltid i nærheten når jeg lader batterier (som alle bruksanvisninger understreker).
Tråden sier desverre ingenting om type batteri, lader eller om det ble ladet feil.
Enda en sinnsyk god grunn for å ikke lade i bilen, men ha ett batteri med seg ekstra på stripa, som jeg har sagt mange ganger før.
Har man ett vrak av bil, så spiller det liten rolle (som meg), men har man nyere bil, bør man ha med seg ekstra batteri.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Jepp. Da e ein grunn te at eg stort sett alltid har med eitt laust batteri te å lada med når eg flyr. Brukte mykje batteriet som står i bilen, men gjekk øve te å ha med eitt laust batteri pga sikkerhet. Har ikkje hatt uhell med lipo under lading, men har hatt brann i fly..
Nei, for de fleste av oss er det en rimelig hobby.
Den hendelsen er helt bisarre. Dersom man følger FØLGER bruksansvisningen, samt sjekker ledninger, koblinger osv, så er det ikke noe stress. Den hendelsen er like vanlig som at mobiltelefoner tar fyr. Jeg har utrolig nok opplevd det sistnevnte, så jeg er alltid i nærheten når jeg lader batterier (som alle bruksanvisninger understreker).
Tror ikke du tok helt ironien her..
Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro
Man hører om forbausende få katastrofer, tatt i betraktning hvor mye brukt Lipo er og hvor LIVSFARLIG enkelte skal ha dem til å være
Jeg lader mine lipoer i en liposack som puttes i en keramikk-krukke. Jeg ser at noen bruke ammobokser til lagring. Vet noen hvor man får tak i store og solide ammobokser?
En annen ting; er det noen som har opplevd lipobrann i en liposack/ammoboks/keramikk-krukke? Duger de, eller er det bare falsk trygghet? En liposack ser litt puslete ut hvis det begynner å brenne i et stort 6S-batteri.
Man hører om forbausende få katastrofer, tatt i betraktning hvor mye brukt Lipo er og hvor LIVSFARLIG enkelte skal ha dem til å være
Jeg lader mine lipoer i en liposack som puttes i en keramikk-krukke. Jeg ser at noen bruke ammobokser til lagring. Vet noen hvor man får tak i store og solide ammobokser?
En annen ting; er det noen som har opplevd lipobrann i en liposack/ammoboks/keramikk-krukke? Duger de, eller er det bare falsk trygghet? En liposack ser litt puslete ut hvis det begynner å brenne i et stort 6S-batteri.
Etter hva jeg har forstått, så blir det ikke brann bare ved hjelp av gassen. Dersom oksygen kommer i kontakt med batteriet, og samtidig reagerer med gassen blir det brann.
Sagt med andre ord, batteri en en krukke, eller bag, så tar det ikke fyr.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Etter hva jeg har forstått, så blir det ikke brann bare ved hjelp av gassen. Dersom oksygen kommer i kontakt med batteriet, og samtidig reagerer med gassen blir det brann.
Sagt med andre ord, batteri en en krukke, eller bag, så tar det ikke fyr.
Den var jeg ikke helt med på. Det er jo luft i krukka og bagen, med mindre den er i vakuum eller fylt med en inert gass som nitrogen.
Er det noen som har fulgt med som vet om de har kommet frem til en forklaring på hva som var årsaken? Jeg gidder ikke lese hele tråden på RunRedneck.
Det er foreløpig ingen forklaring. Selvsagt hevder gjerningsmannen at han har fulgt alle regler (unntatt at han lot batteriet lades i bilen uten tilsyn). Mange drama queens får utløp for infantil seksualitet i sånne tråder.
Den var jeg ikke helt med på. Det er jo luft i krukka og bagen, med mindre den er i vakuum eller fylt med en inert gass som nitrogen.
Jahn Otto
Vel, skal forklare litt nærmere.
På youtube gjorde de en test, der de hadde lipo batterier en i krukke, og så overladet de med vilje. Det skjedde ingenting(brann). Eneste som skjedde var at røyk kom ut av krukka.
Virker som at lipo tar fyr dersom det er fritt oksygen til batteriet. Innledende røyk før det tar fyr, vil fjerne oksygenet, så at det er derfor at det ikke tar fyr.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment