Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipo-brann

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ikke la dette ta helt av!
    Men foralldel - Lipo batterier skal behandles med varsomhet og etter hva som produsentene spesifiserer.
    Men historiene begynner å ta preg av VG tabloid hvor sensasjonen er viktigere enn den kjedelige virkeligheten.

    Hvor mange 10 talls millioner LiPo batterier brukes og lades hver dag ute at det skjer noe som helst (laptopper, mobil telefoner, RC utstyr osv.)

    Bruk hode - bruk, lad og oppbevar etter produsentens spesifikasjoner og du vil ha mye glede av en fantastisk batteri type!

    Comment


    • #17
      funker veldig fint å lade i bilen.
      Men som sikkerthet lader jeg i en bransikker pose som du får kjøpt overalt.

      Men det beste er jo å lade med et sepparat 12 v batteri på stripa

      Comment


      • #18
        Nå begynner det å bygge seg opp et relativt stort lager med lipoer her i gården. Etter at Spewster forklarte meg faren med puffa batterier, så tar jeg ingen sjanser; de kastes uten unntak. Litt puff=batterikassa på ICA (forøvrig har alle forhandlere av lipo plikt til å ta imot de samme batteriene). Tidligere la jeg "litt" puffa batterier i lipo-sekk til de hadde roet seg ned.

        Gassene korroderer metall. Den store skrekken er å komme hjem til en utbrent bygård. Utover det nevnte er det egentlig bare ens egen distréhet som kan lage havoc, under lading eller i en seriøs krasj.
        Last edited by bjeff; 05-06-09, 23:01.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #19
          Hadde brann hjemme hos meg inatt...
          Satte et 3S 3,7A rhino batteri til lading med ladestrøm 1,5A før jeg la meg. Jeg ante fred og ingen fare.

          Klokken 2.45 ulte brannalarmen, og da var lipobatteriet og laderen i full flamme.
          Heldigvis sto døra til hobbyrommet åpent slik at branndetektoren i gangen reagerte med en gang.

          Skal aldri mer lade batterier uten brannsikker bag!!
          Har virkelig blitt bitt av basillen

          Comment


          • #20
            Originally posted by kenzky View Post
            Hadde brann hjemme hos meg inatt...
            Satte et 3S 3,7A rhino batteri til lading med ladestrøm 1,5A før jeg la meg. Jeg ante fred og ingen fare.

            Klokken 2.45 ulte brannalarmen, og da var lipobatteriet og laderen i full flamme.
            Heldigvis sto døra til hobbyrommet åpent slik at branndetektoren i gangen reagerte med en gang.

            Skal aldri mer lade batterier uten brannsikker bag!!
            Høres ut som det gikk bra, tross alt :O

            Hvilken lader var det? Var batteriet gammelt, skadet eller puffet?
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #21
              OMFG - Du setter ikke batterier til lading og går å legger deg!!!

              Comment


              • #22
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                OMFG - Du setter ikke batterier til lading og går å legger deg!!!
                nei han skulle ikke det mer.... kontruktive forslag
                dx7

                Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                Løten MFK
                Stay Frosty

                Comment

                Working...
                X