Announcement

Collapse
No announcement yet.

flytid med a123 som tenning og motakerbatteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • flytid med a123 som tenning og motakerbatteri

    Skal ha 2x a123 2300mah pakker direkte til tenning og mottaker i en 30% yak54.
    Hvor mangen flyturer flyr dere før dere lader?

    Ut fra mottaker skal jeg ha 7x 16kg servoer, killswitch, og sullivan røykpumpe.
    Har virkelig blitt bitt av basillen

  • #2
    Flytid - A123

    Jeg bruker 3 stk 2300 - A123 fra El-F. i mitt fly. 2 til servoene, ett til tenninga. Jeg bruker 6 stk Hitec HS-5955TG, og to HS-7955TG i flyet mitt. Det er i en Composit arf 2,6 meter Extra 300 XS.
    Etter å ha fløyet ca 5 - 6 turer, må jeg lade med ca 600 mAh på hvert batteri til servoene. Og ca 1000 på tenningsbatteriet. Tenninga bruker altså en god del. Det er en MVVS 116 i snuta.
    Jeg flyr vel det som må kalles, snill acro. Jeg har også lagt merke til at lange perioder på tomgang på bakken - når alt rister, brukes det forholdsvis mye strøm.
    Men som du ser, så kunne jeg vel teoretisk ha flydd ca 12 turer på en dag - men det orker jeg bare ikke - 7 - 8 holder for meg, maximalt.
    Ja jeg veit at det er totalt overkill med servoer .... men men.
    - Men du må sjekke dine egne batterier, du finner ut første gang du lader etter å ha flydd, hvordan du ligger an - som du veit.

    Men du må ikke tappe strøm til tenninga gjennom mottakeren, hvist det er det du mener, det er helt gal måte å gjøre det på!!!



    mvh.: Jan Eirik.
    Last edited by Jan Eirik; 13-06-09, 12:17.

    Comment


    • #3
      Okey, den er greit..

      Nei skal bruke et av den til tenninga og et til mottakeren.
      Har virkelig blitt bitt av basillen

      Comment


      • #4
        Min 28% Edge med Dl50 og fem digitale (Hitec 4x13kg, 1x24kg)og en analog servo. Bruker ca 340mah på 15min flytur. Flyr ti turer mellom ladingene. Jeg tar strøm både til tenning og Sullivan røykpumpe via mottaker AR9100, det går helt fint.
        Mottakeren er forsynt med 2 X 2300mah A123.
        EF 60" Edge. Torque.
        EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
        3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
        CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
        Multiplex FunCub XL on floats.
        Jeti DS-16

        Comment


        • #5
          Kan jeg legge opp strømmen slikt? Så er alt sikret med 2 batterier i tillfelle det ene blir ødelagt..
          Attached Files
          Har virkelig blitt bitt av basillen

          Comment


          • #6
            Sett to brytere "foran" bat-share, så har du sikret deg mot bryterfeil også...
            Bruker bat-share, og har ingen negative erfaringer.
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

            Comment

            Working...
            X