Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turnigy VS Zippy Flightmax

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turnigy VS Zippy Flightmax

    Nå har hobbycity bestemt seg for å slutte å ta inn zippy flightmax.
    Backorders vil bli fylt, men såklart aldri noen av de på hobbycity som vet når!

    Nå har jeg fått nok av venting, jeg har omtrent 1 mnd i backorder, mens noen på HF forumet hadde bestilt i starten av APRIL!!! og ikke fått enda....
    Jeg omgjør nå orderen min til turnigy 2650 30C 6S, så får vi se om de er like greie som zippy!

    poster her hvis alt går til helvete!
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

  • #2
    Du kjøper aldri noe som er i backorder på HC, enkelt og greit.

    Comment


    • #3
      skjønner det nå
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #4
        Originally posted by Øyvind M View Post
        Nå har hobbycity bestemt seg for å slutte å ta inn zippy flightmax...
        Har de annonsert at de skal slutte å ta de inn?
        Merklig egentlig siden de annonserer ganske heftig med disse batteriene i engelske og amerikanske blader.

        Hva med Rhino? Er det sagt noe om de?
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #5
          Originally posted by arhennie View Post
          Har de annonsert at de skal slutte å ta de inn?
          Merklig egentlig siden de annonserer ganske heftig med disse batteriene i engelske og amerikanske blader.

          Hva med Rhino? Er det sagt noe om de?
          De fortsetter med Rhino som er et dyrere og mye bedre batteri.
          Flighmax blir erstattet av en annen produsent og selges under HK sitt egent brand Turnigy - Disse batteriene skal være av en bedre kvalitet og i.h.t. HK ha en uslåelig pris/ytelse, men som alt annet som kommer fra østen så får vi vente å se.....

          Comment


          • #6
            ja, riktig som quadracopter sier.

            Grunnen er at Zippy fabrikken(hehe) er treige, og ikke får levert i store nok kvanta. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om det. De har jo byttet ut supersimple esc'r med turnigy og HK esc'r( de er akkurat like, bare ser finere ut)
            Så mistenker også at turnigy er et merkenavn de vil innføre, og ikke ha forskjellige navn på mye forskjellig, men heller ha et navn.

            Zippy Flightmax vil opphøre om ca. 3 måneder. Rhino vil bestå, og alle backorders vil bli fylt igjen.

            Har liten tro på at turnigy batteriene er forskjellige fra flightmax. de har så og si 100% like specs, med vekt størrelse og ytelse. De har begge blå krympeplast, og en vanlig skriver printa logo på ene siden...
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              Jeg kjøpte to Turnigy 6s 3Ah 20C til bruk i min nye MSH Protos, men da det ene bateriet ble koblet til etter å ha vært flydd 1 gang skjedde det fint lite (det var ingen tegn til feil da det ble ladet kvelden før). Ved tilkobling av cellemeter var celle 6 helt død, men når jeg klemte på terminalenden av pakken kom den tilbake. Se vedlegg for bilde av lodding. Det er mulig at dette er et engangstilfelle (jeg har 4 andre TGY-pakker som virker bra), men det kan være en idé å sjekke pakkene før bruk...

              -Jørn-
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Originally posted by Øyvind M View Post
                Har liten tro på at turnigy batteriene er forskjellige fra flightmax. de har så og si 100% like specs, med vekt størrelse og ytelse. De har begge blå krympeplast, og en vanlig skriver printa logo på ene siden...
                Det viktigste - cellene er fra en helt annen leverandør!
                Glem wrapen og assemblyen - den gjøres hos en 3'de part leverandør

                Comment


                • #9
                  turnigy batteriene har fungert bra hittil. selv om jeg bare driver med hoover. de er bare lunkne når jeg er ferdig med en 7-8 minutter. og har 3,7-3,8V pr celle.

                  Gir vel litt mer info når jeg får kjørt litt mer i løpet av sommeren. Er et perfect fit under canopy, så det var godt
                  dx7

                  Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                  Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                  Løten MFK
                  Stay Frosty

                  Comment


                  • #10
                    Høres bra ut at Turnigy ser ut til å bli et greit alternativ Øyvind. Turnigy er vel ellers mest kjent for labre motorer med flaksende magneter (Og overraskende nok; brukbare ESCer!)

                    Får et par Rhino i posten over helga, får se om de holder spenninga bedre enn det jeg har kjørt av Zippy i warmliner ei stund. Kanskje fartsdyret endelig våkner. Men Zippyene var "feil" til formålet, for lav C... Mao tabbe av meg. Viser seg også (igjen) at å laste LiPo mot max C gir merkbart slappere saker ganske fort.

                    Ellers strutter kjøleskapet av vår-innkjøpte LiPoer så det holder i massevis for denne sesongen. Var tidlig ute og hamsta en del Flightmaxer (30C) av de store. Så langt overbeviser de virkelig, sammenlignet med FP 25C-spekka saker.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment

                    Working...
                    X