Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Prtintkort"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Prtintkort"

    Hei!
    skulle ha laget meg ei lipo pakke på 3 celler, og har sett at pakkene kommer med et "prinkort"
    på toppen der cellene kobles sammen.

    hvor får man kjøpt slike kort?


    MVH

    Daniel B

  • #2
    https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/...do?tab=catalog
    Under mønsterkortproduksjon --> laminat

    finner du kort du kan etse selv
    Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

    Per Nilsen
    Spikkestad

    Comment


    • #3
      Noen som vet eksakt hvilken funksjon disse kortene har?
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #4
        Kortene er i stede for ledninger mellom cellene
        Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

        Per Nilsen
        Spikkestad

        Comment


        • #5
          Originally posted by peppern75 View Post
          Kortene er i stede for ledninger mellom cellene
          Så det har ingen annen funksjon enn ledninger hadde hatt sier du? Hmmmm skeptisk :P
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #6
            Det er for å koble sammen cellene og koble til balanseringspluggen og selvfølgelig koble på tilførsels ledningene.
            Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

            Per Nilsen
            Spikkestad

            Comment


            • #7
              Alternativt kan du bare lodde sammen lederne fra cellene (noe bl.a. flightpower gjør).

              Comment


              • #8
                Jo - den har flere hensikter - blant annet sikkerhet, stabilitet og forenkling. Men et print koster mer enn Asiatisk arbeidskraft så enkelte produsenter dropper denne for å få bedre marginer...
                Hvis du noen gang har laget LiPo pakker og loddet sammen celler så vil du lovprise bruk av print - og mene alt annet er galskap.
                Loddepunktene (leppene) som kommer ut av cella er meget tynne. Det er veldig enkelt å rive dem løs eller skade emballasjen når du skal få de tykke hovenkablene loddet fast. Videre ser batteriet fort ut som et kråkereir med de farene dette medfører.

                Bruk print! - leppene fra hver celle har et spor/hull i printet som de stikkes igjennom, bøyes og loddes uten fare for at de skal skape kortslutning.
                Alle ledninger - hovedkabel og balanserings kabler loddes fast på selve printe og sitter ryddig og henger ordentlig fast i en stabil plassering.
                Videre vil printe virke som et avstandstykke slik at leppa blir en 3-4mm fra lodde punkt og ned til cella - denne avstanden virker faktisk preventivt vet at leppa som regel brenner av før pakka eksploderer ved en ren kortslutting av utgangen

                Kjøpte mine fra Aircraft World, men jeg kan ikke finne dem igjen i farten - vet at Hyperion leverte dem så sjekk eventuelt med andre som leverer Hyperion produkter.

                Pass fingrene - LiPo celler er ikke å spøke med - skulle det gå galt så pass på at du har en mulighet til RASKT å kvitte deg med batteriet på en brannsikker måte - Brenner kåken ned, så blir det fort dyre LiPo'er.
                Last edited by Quadrocopter; 20-07-09, 23:51. Reason: Typo

                Comment


                • #9
                  Bare et lite spørsmål av ren nysgjerrighet; hvorfor skal man lage egene LiPo pakker? Blir de billigere/bedre?
                  Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                  Comment


                  • #10
                    Spenning min venn - spenning ..... (i dobbelt forstand )

                    Det var fleip - men noen ønsker å lage helt spesielle kombinasjoner av størrelse/ytelse som passer bruksområdet optimalt - dette finnes ikke i A4 hyllevare produkt spekteret

                    Comment


                    • #11
                      Spenning + at jeg har noen 2 cellers pakker jeg ikke får brukt, men skulle hat 3 cellers pakker.
                      Her sett disse korten herAircraft World jeg og men finner ikke det igjenn.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by danny007 View Post
                        Spenning + at jeg har noen 2 cellers pakker jeg ikke får brukt, men skulle hat 3 cellers pakker.
                        Her sett disse korten herAircraft World jeg og men finner ikke det igjenn.
                        Send en mail til Aircraft World og hør med han hvor de er blitt av.

                        Comment

                        Working...
                        X