Announcement

Collapse
No announcement yet.

Power trøbbel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Power trøbbel

    Fikk en Hop Wo Power supply i posten fra Elefun i dag.

    Plugget den i veggen og koblet til min nye Hyperion Duo. Alt vel så langt. Satte opp laderen med riktig data i forhold til strømforsyning og koblet til et batteri.

    Startet et storage program. Tror jeg ladet med ca 5 amp på en 6 cellers LiPo pakke. Det var i alle fall ikke mer enn 5 amp, men kan ha vært mindre. Vifta i poweret startet umiddelbart. Jeg tenkte at dette nok var normalt.

    Plutselig smalt det i poweret, og lyset i stua hvor jeg satt forsavnt. Sikringen i poweret var blåst, det samme var sikringen til stikkontakten. Byttet sikringer (16amp i stua og 4 amp. glassrørsikring i powerert), men fortsatt ikke liv. Poweret er helt dødt. Måtte jo selvfølgelig åpne det for å kikke. Er noen svarte merker på printkortet.

    Laderen fungerte prikkfritt. Har ladet i hele kveld på bilbatteriet.

    Etter mine amatørmessige beregninger belastet jeg strømforsyningen med ca 111watt ved 5 amp. på 6s batteripakke (+ noen watt i tap til laderen) Rett på meg om jeg tar feil.

    Denne strømforsyningen skal jo tåle noe mer enn det? Over det dobbelte trodde da jeg.

    Flere som har hatt problemer med denne strømforsyningen?

    Blir vel en tlf. til Elefun i morgen.
    Torgeir K. Haugstad

  • #2
    Jeg har samme power supply. Og bruker duo 3. jeg ka lade to stk 22,2 volts lipo på 5,5 amper før power supply droper i spenning.

    Så her var det nok en feil med den power supplyen du ha fått.
    Trex 700E
    Raptor 90SE
    Trex 600E
    trex 450PRO
    14Mz

    Comment


    • #3
      Da ble dette en skrytetråd til Elefun.

      Sendte dem en mail i går ettermiddag. Fikk mail i dag om at de sender nytt power når de får inn på lager. Ca en uke.
      Torgeir K. Haugstad

      Comment


      • #4
        Ja de er flinke der på elefun ikke noe å si der i gården
        Oi en perfekt landing

        Comment

        Working...
        X