Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turnigy Accucel-6 50W 5A

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Turnigy Accucel-6 50W 5A

Noen som har kjenskap til denne laderen?
    Har jo tidligere uttalt at jeg ikke er noe fan av "kina" produkter, men vurderer faktisk 2 slike ladere itillegg til min Schulze Next...
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

hei du. jeg har en sånn en. meget godt fornøyd! lader og balanserer jevnt og trutt. eneste laderen jeg har hatt, men må vel være fornøyd når batteriene alltid er 4.2 volt og perfekt balansert? eneste jeg tenker på er at 50W er litt lite for meg. lader mine 6 cellers batterier, og får ikke tynt ut mer enn 2.3A. rimelige er de også.
    dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

Comment

Ok... Planen var å bruke de på 2S og 4S batterier på rundt 5000mAh... Ja prisen og størrelsen var veldig grei...
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Under construction:

Comment

hadde først en biltema powersupply som var flaskehalsen, men kjøpte en ny en, og nå er det ladern som sagt som er flaskehalsen. du får regne på det om den klarer 5A på 2 og 4 cellers.
        dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

Comment

Har tre slike. Supre ladere til prisen. Kan lade det meste så lenge man tar høyde for maks ladeeffekt på 50W (lader mine 5s pakker på ca 2,7A).

Mvh Ronny

Comment

Originally posted by Øyvind M View Post
            hei du. jeg har en sånn en. meget godt fornøyd! lader og balanserer jevnt og trutt. eneste laderen jeg har hatt, men må vel være fornøyd når batteriene alltid er 4.2 volt og perfekt balansert?
            Har du kontrollmålt spenningene med multimeter, eller leser du av på laderen? Laderen vil jo alltid vise tilnærmet 4,20 V. T.o.m min Imax B6 viser 4,20 V etter endt lading. Virkeligheta er dog noe annet. De 4 første cellene er tålig bra, men celle 5 og 6 måler hhv. 4,15 og 4,25 V. Jeg endte opp med å bytte ut noen motstander, og da blei det bra. Jeg mener å ha lest at Turnigy bruker bedre motstander, og har bedre nøyaktighet. Den er ellers en kopi av Imax.

@Jijohans: For å lade 4S 5000 mAh på 1C trengs det 4x4,2Vx5A = 84 W. Kanskje du skulle satse på en større lader?

Comment

Jeg har 3 stk Turnigy Accucel-8 150W og en IMAX B8, som er ganske så like. Disse greier å levere nok strøm for å lade mine 5000 mAh 5S batterier. Jeg er kjempefornøyd med laderene og kjøpte den første i januar. Turnigy Accucel-6 50W blir for liten til å greie å lade fort nok. Når jeg er hjemme bruker jeg et 16A 14v DC Power Supply på hver lader. alt er kjøpt hos HC til en billig penge.
              http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...lancer/Charger
              http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...rger_1-8_Cells
              http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...y_for_Chargers
              Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

Per Nilsen
              Spikkestad

Comment

Ok...Da er jo den Accucel-8 mer aktuell...Men hva er best av Turnigy og Imax?
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Under construction:

Comment

Originally posted by jijohans View Post
                  Ok...Da er jo den Accucel-8 mer aktuell...Men hva er best av Turnigy og Imax?
                  Jeg vil seriøst fraråde Imax, jeg har B5 og B8 og de er upålitelige. Disse erfaringene deler jeg tydeligvis med mange andre misfornøyde kunder.

Denne er jeg derimot kjempefornøyd med, fikk den anbefalt her på forumet: http://hobbycity.com/hobbycity/store...alance/Charger
                  Anders Eiebakke
                  90078513

Comment

Til prisen av en Icharger kan man jo handle en Hyperion lader istedet..
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Under construction:

Comment

Til prisen av en Hyperion kan en jo handle en Icharger i stedet...

Comment

OK, mulig dét, hvis Hyperion er bedre og like rimelig (det siste tviler jeg på?). Syns man får veldig mye for penga med iChargeren, men jeg har bare jalla-Imax å sammenligne med.
                        Anders Eiebakke
                        90078513

Comment

Working...
                        X