Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan man stole på C ratingen på Turnigy?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan man stole på C ratingen på Turnigy?

    Jeg har ett fly, som blir ren kosefly. Jeg må slanke vekten endel, og dermed må jeg ha lettere batterier.

    Batteriene jeg har tenkt på er Turnigy 2200 mah 30 C. Og der er peak 40c. Kan man stole på disse tallene?

    Skal bare fly denne modellen innimellom, så jeg gidder ikke ha verdens beste fly.

    Flyet som skal drives er en Cessna 182 med vs på 166.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Personlig har jeg bare positiv erfaring med både Turnigy- og Rhino-batteriene fra Hobbycity, men om de skryter på seg littegrann har ikke jeg forutsetning for å uttale meg om...
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #3
      Jeg har også bare positive erfaringer med Turnigy, Rhino og Zippy batterier.
      Har brukt dem til alt fra indoor fly som bare drar noen få Amp til hotlinere som drar mye strøm (100A +).

      Comment


      • #4
        jeg har brukt 2650 6cell 30/40c på min trex 500 i sommer. har kanskje 25 ladinger pr pakke. de funker enda perfekt. selv om maks amp trekk på 500L ikke er så mye å skryte av, så er de ikke antydning til puffet. en del på helifreak som har opplevd at de puffer lett, men jeg stoler heller på en polakk, enn å stole på amerikanere og dems bruk av lipo batterier
        dx7

        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

        Comment


        • #5
          Hehe, artig Øyvind M.
          Kjøpte akkurat 2 stk 6S 2600 pakker, turnegy , en 20/30C og en 30/40C bare for å teste litt.
          Har bare så vidt kjørt de inn, men jeg merker at det er noe mere punch i 20/30C pakka en de 2stk mystery 2800 30C pakkene jeg har til 500'n min.Og til den prisen HC har på de så
          er det jo bare morsomt, som å gå på salg hele året. Eneste er at man trenger flere ladere snart.
          Last edited by sollie; 13-10-09, 07:42.
          Drammen rock city

          Comment


          • #6
            De nye 40c rhinobatteriene derfra er SKIKKELIG rå... Merkbart bedre ytelse enn Flightpower EONX-30 med samme kapasitet!
            Remi A. Sørensen - 94877903
            Leder i Lofoten RC-Klubb

            Comment

            Working...
            X