Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minitest JackPower fra Hobby24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Minitest JackPower fra Hobby24

    Hobby24 er norsk distributør for JackPower Lipo batterier http://www.hobby24.no/?pageID=7674&ItemID=0

    Pakken jeg mottok var en Jack Power XQ 3 celler 2200mah med en rating på 35C/60C. Den har en relativt lav vekt (188gr) forhold til den høye C-ratingen. Til sammenlikning var mine eldre FlightPower Evo og Zippy-H pakker merkbart tyngere.

    Pakken ble testet i, den ikke ukjente, dobbeltdekeren Ultimate AMR fra Precision Aerobatics (AUV 1050gr uten batteri) http://www.ultimateamr.com/index.html
    Den var satt opp med en Hacker A30 14L outrunner børsteløs motor og en Flighttech 40A regulator. En Xoar 14x7 trepropell sørget for bitt I lufta!

    Etter å ha satt inn Jack Power pakken ble det raskt klart at modellen føltes mye mer responsiv på throttle enn tidligere; fra å være en ”tøytiger” var den nå en ekte sibirsk tiger! Modellen hadde vært litt sløv i vertikalt uttrekk fra hover, men nå sparket den fra som bare det.

    Det var tydelig at disse nye pakkene fungerte. En annen positiv effekt var at modellen også ble 30-40gr lettere enn tidligere, noe som merkes godt på slike lette modeller. Den var nå mye mer stabil i høy alpa manøverer, som harrier el.

    Pakkene finnes med de fleste vanlige kapasiter (450-5000mah), celleantall (2-6s) og strømratinger (20-35C). Det finnes også egne 2 celler hardcase bilpakker samt sender/mottager pakker. Alle pakkene leveres med deans batterikontakt og JST balanserings kontakt (TX/RX pakkene leveres med JR/Fut kontakt og spenningsregulator på 9,6V).

    Den tidligere "krasjgarantien" er er fjernet til fordel til lavere pris over hele linja.

    Ta gjerne en prat med Tor Åge på Hobby24. Han har god peiling på elektromodeller; både fly og bil, og er altid behjelpelig om det skulle være noe.

    Mvh Ronny Sandslett
    TMFK
    TMBK
    Attached Files
    Last edited by ronsand; 06-11-09, 04:14.

  • #2
    Nå er vel krasjgarantien tatt bort til fordel for lavere pris.

    Har samme erfaringen med JackPower 4S 2200MAh batteriene i forhold til Flightpower EON-X 4S 2200MAh. Dessverre tok begge Flightpower batteriene kvelden etter kun tre måneder(de er behandlet bra, ladet på 1,5C, med balanserer og aldri under 12V under load.). Så jeg fikk ikke tatt en skikkelig side by side test.

    Skal se i løpet av helga hva jeg finner av loggdata på batteriene. Flyr forøvrig en Rave450 med eLogger.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

    Comment


    • #3
      Hadde ikke fått dette med meg. Sjekket prisene og det stemme det du sier; nedsatt over hele linja. Oppdatert posten over

      Comment


      • #4
        Jack Power

        Hei.
        Har også testet disse batteriene endel, og må si at det var en opptur. Min T-rex 450 ble testet med 2200mah/35C, og det var virkelig en forandring. Ble kort fortalt moro å fly 450. Bruker samme pakkene i en FuntanaX fra E-flite med en 480 Outrunner, og modellen er uten tvil bedre når det gjelder motor kraft. Har ikke noen test data og vise til, da jeg ikke har testet direkte opp mot noen andre typer i skrivende stund. Men mine "gamle" pakker(flightpower) blir ikke brukt mer i disse modellen, da de oppleves som "dvaske" etter at jeg gikk over til JackPower. Men vist dette er av interesse så kan det framskaffes! Prøvde for første gang i dag JackPower i min indoor modell, og resultatet er det samme. Det var fra første stund merkbar forskjell. Fikk ikke testet noe mer ang flytid på denne siden regulatoren fant det for godt å kuttet etter ca 30 sec flytid, den klarte ikke levere. Så ny reg skal inn, og ny test ved neste inne flyvning. PS, samme fly, samme oppsett fløy med tilsvarende flightpower pakker i hele fjord, og ett par runder i dag og ingen problemer. Er JackPower så mye bedre at regulatoren ble for liten, tja, man kan jo lure.
        P.E.S

        Comment


        • #5
          Positive erfaringer fra min side også.
          Jeg har to Jack Power 6S 2200 pakker som jeg bruker i MSH Protos og det fungerer veldig bra med mye power selv med standard motor som følger med til helikopteret. Min ser ut til å gå bedre enn de andre Protos’ene jeg har sett så langt så jeg er veldig fornøyd med dette oppsettet.

          Hadde også Jack Power 4S pakke i Rave 450 som fungerte veldig bra med Scorpion -8 og 12t pinion.

          Pakkene kom ferdig loddet med Deans kontakter som jeg bruker på det meste også så det er jo greit.

          Kjetil Strøm

          Comment

          Working...
          X