Hobby24 er norsk distributør for JackPower Lipo batterier http://www.hobby24.no/?pageID=7674&ItemID=0
Pakken jeg mottok var en Jack Power XQ 3 celler 2200mah med en rating på 35C/60C. Den har en relativt lav vekt (188gr) forhold til den høye C-ratingen. Til sammenlikning var mine eldre FlightPower Evo og Zippy-H pakker merkbart tyngere.
Pakken ble testet i, den ikke ukjente, dobbeltdekeren Ultimate AMR fra Precision Aerobatics (AUV 1050gr uten batteri) http://www.ultimateamr.com/index.html
Den var satt opp med en Hacker A30 14L outrunner børsteløs motor og en Flighttech 40A regulator. En Xoar 14x7 trepropell sørget for bitt I lufta!
Etter å ha satt inn Jack Power pakken ble det raskt klart at modellen føltes mye mer responsiv på throttle enn tidligere; fra å være en ”tøytiger” var den nå en ekte sibirsk tiger! Modellen hadde vært litt sløv i vertikalt uttrekk fra hover, men nå sparket den fra som bare det.
Det var tydelig at disse nye pakkene fungerte. En annen positiv effekt var at modellen også ble 30-40gr lettere enn tidligere, noe som merkes godt på slike lette modeller. Den var nå mye mer stabil i høy alpa manøverer, som harrier el.
Pakkene finnes med de fleste vanlige kapasiter (450-5000mah), celleantall (2-6s) og strømratinger (20-35C). Det finnes også egne 2 celler hardcase bilpakker samt sender/mottager pakker. Alle pakkene leveres med deans batterikontakt og JST balanserings kontakt (TX/RX pakkene leveres med JR/Fut kontakt og spenningsregulator på 9,6V).
Den tidligere "krasjgarantien" er er fjernet til fordel til lavere pris over hele linja.
Ta gjerne en prat med Tor Åge på Hobby24. Han har god peiling på elektromodeller; både fly og bil, og er altid behjelpelig om det skulle være noe.
Mvh Ronny Sandslett
TMFK
TMBK
Pakken jeg mottok var en Jack Power XQ 3 celler 2200mah med en rating på 35C/60C. Den har en relativt lav vekt (188gr) forhold til den høye C-ratingen. Til sammenlikning var mine eldre FlightPower Evo og Zippy-H pakker merkbart tyngere.
Pakken ble testet i, den ikke ukjente, dobbeltdekeren Ultimate AMR fra Precision Aerobatics (AUV 1050gr uten batteri) http://www.ultimateamr.com/index.html
Den var satt opp med en Hacker A30 14L outrunner børsteløs motor og en Flighttech 40A regulator. En Xoar 14x7 trepropell sørget for bitt I lufta!
Etter å ha satt inn Jack Power pakken ble det raskt klart at modellen føltes mye mer responsiv på throttle enn tidligere; fra å være en ”tøytiger” var den nå en ekte sibirsk tiger! Modellen hadde vært litt sløv i vertikalt uttrekk fra hover, men nå sparket den fra som bare det.
Det var tydelig at disse nye pakkene fungerte. En annen positiv effekt var at modellen også ble 30-40gr lettere enn tidligere, noe som merkes godt på slike lette modeller. Den var nå mye mer stabil i høy alpa manøverer, som harrier el.
Pakkene finnes med de fleste vanlige kapasiter (450-5000mah), celleantall (2-6s) og strømratinger (20-35C). Det finnes også egne 2 celler hardcase bilpakker samt sender/mottager pakker. Alle pakkene leveres med deans batterikontakt og JST balanserings kontakt (TX/RX pakkene leveres med JR/Fut kontakt og spenningsregulator på 9,6V).
Den tidligere "krasjgarantien" er er fjernet til fordel til lavere pris over hele linja.
Ta gjerne en prat med Tor Åge på Hobby24. Han har god peiling på elektromodeller; både fly og bil, og er altid behjelpelig om det skulle være noe.
Mvh Ronny Sandslett
TMFK
TMBK
Comment