Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke li-Po batterier?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Da falt valget på Flightmax 4000mAh 4s 20C, da disse er lette og 5000mAh blir for tungt. Ikke mere behov for høyere C- verdi mener mange flygere som flyr F3A
    Kristoffer Rosmo
    Vingtor RC Klubb
    Great Planes Super Sportster 40
    SebArt Wind S110
    Clik 2.0

    Comment


    • #32
      Originally posted by patternplanes View Post
      Da falt valget på Flightmax 4000mAh 4s 20C, da disse er lette og 5000mAh blir for tungt. Ikke mere behov for høyere C- verdi mener mange flygere som flyr F3A
      viss flyetmotoren din ikke drar mere enn 60 amp på maks, er det bare tull å kjøpe 40 c batterier. 25 c holder mere enn nok.

      Jeg liker personlig å ha batteri som er over 50% mere enn hva motoren drar i strømtrekk. Dvs, drar motoren 50 amp, så må batteriet klare minst 75 amp.

      Det som er drepen på batterier, er viss batteriet har samme effekt som motoren, da holder de ikke lenge. Og du samtidig kjører kun full gass
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

      Comment


      • #33
        Helt enig, selv har jeg ikke sjekket hva motoren trekker, men SebArt Wind S110-tråden har "Kato" målt 40A strømmtrekk på full gass. Det er halvparten av hva batteriene kan utlades. 4000mAh x 20C=80A
        Kristoffer Rosmo
        Vingtor RC Klubb
        Great Planes Super Sportster 40
        SebArt Wind S110
        Clik 2.0

        Comment


        • #34
          Originally posted by patternplanes View Post
          Helt enig, selv har jeg ikke sjekket hva motoren trekker, men SebArt Wind S110-tråden har "Kato" målt 40A strømmtrekk på full gass. Det er halvparten av hva batteriene kan utlades. 4000mAh x 20C=80A
          hadde gått for 4000 mah 25 c, ikke fordi du trenger ekstra ampen, men fordi du får bedre pupp, og har mere glede av flyturen

          batteriet koster bare noen få kroner mere og
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #35
            Uansett, høyere C verdi gir bedre effektivitet,lengre levetid på batteriene og bedre performance...

            Man handler ikke på Europris, når man kjører Ferrari..
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment

            Working...
            X