Da falt valget på Flightmax 4000mAh 4s 20C, da disse er lette og 5000mAh blir for tungt. Ikke mere behov for høyere C- verdi mener mange flygere som flyr F3A
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hvilke li-Po batterier?
Collapse
X
-
Originally posted by patternplanes View PostDa falt valget på Flightmax 4000mAh 4s 20C, da disse er lette og 5000mAh blir for tungt. Ikke mere behov for høyere C- verdi mener mange flygere som flyr F3A
Jeg liker personlig å ha batteri som er over 50% mere enn hva motoren drar i strømtrekk. Dvs, drar motoren 50 amp, så må batteriet klare minst 75 amp.
Det som er drepen på batterier, er viss batteriet har samme effekt som motoren, da holder de ikke lenge. Og du samtidig kjører kun full gassBegynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Comment
-
Originally posted by patternplanes View PostHelt enig, selv har jeg ikke sjekket hva motoren trekker, men SebArt Wind S110-tråden har "Kato" målt 40A strømmtrekk på full gass. Det er halvparten av hva batteriene kan utlades. 4000mAh x 20C=80A
batteriet koster bare noen få kroner mere ogBegynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Comment
-
Uansett, høyere C verdi gir bedre effektivitet,lengre levetid på batteriene og bedre performance...
Man handler ikke på Europris, når man kjører Ferrari..-Jim Johansen-
Flyklart:
Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
Under construction:
Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire
Comment
Comment