Announcement

Collapse
No announcement yet.

FMA kommer med 8s 30A 1000watt lader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FMA kommer med 8s 30A 1000watt lader

    Hei

    Se flere detaljer her :
    Sneak Peek at the NEW Cellpro PowerLab 8 (v2) - RC Groups
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

  • #2
    Ja, en nødvendighet dette siden mange gjerne elektrifiserer modeller over 2-metringer også. Snart er det ganske vanlig med 2kW oppsett hos den jevne elektro-modellflyger, og mange skjeler til 10kW tenker jeg Regner med der kommer feite ladesaker fra de andre store produsentene etter hvert.

    Jeg personlig hadde satt pris på det om de hadde produsert ladere som kunne kobles rett på strømnettet. Nå må man jo etter hvert handle seg store 24V strømforsyninger også... Begynner å bli mange bokser på ladebenkene hos elektrofreakene Har allerede 4 ladere og et par supplyer. Synd Bantam sin BC6 ikke takler mer enn 50W.

    For noen år siden diskuterte vi om man noen gang ville ha behov for å lade mer enn 3S LiPo...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Emcotec har powersupply på 60A, men koster litt da.
      http://shop.rc-electronic.com/e-vend...t=10&c=33&p=33

      Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #4
        Den trenger 24 volt for å yte maksimalt.
        Den orker ca 500 W på 12 volt. Trekker da 50A.
        Da holder ikke bilbatteriet så lenge.
        Kjetil
        oops: . . ! . .

        http://www.vingmfk.com

        Comment


        • #5
          Det er på tide det kommer en lader med litt kraft...

          Akkurat nå bruker jeg 6 x Hyperion EOS0720 på 3 X Mascot 588W PS for å lade 6 x 7s 4200 til min 3DHS 126" Slick. Jeg lader da et sett med batterier med 2C på 30 minutt.

          Med disse laderene kan jeg med 3 x PL8 lade med 4C og gjøre det på 15 minutt....

          Håper bare FMA kan finne en 24-32V 1200W PS og selge sammen med disse.


          Erling
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Som nevnt tidligere i denne og andre tråder så kommer flere av lader produsentene med 1000W+ ladere fremover.

            De store utfordringen her er at man må ha strømforsyninger som normalt ikke selges i hobbyverden.
            Effekten et slikt power skal levere (ca. 1500W) er ekstremt mye og det er ikke bare å hente inn et eller annet billig Kina skrammel.

            Jeg bruker profesjonelle strømforsyninger fra Mean Well som er meget bra og de har modeller til de fleste behov.
            Dessverre er det levringbegrensinger på 1500W PSU'ene til EU/Norge men hvis du skal opp i denne klassen så er dette et bra alternativ:
            RSP-2400-24 (24V 2400W) som selges for NOK 3839.- + moms


            For andre som ikke trenger mer enn 1000W men ønsker et power som skal drive hele lader parken så vil jeg anbefale å se på:
            SE-1000-24 - hvis du ønsker 24 Volt til NOK 1716.- + moms
            SE-1000-15 - hvis du ønsker 15 Volt til NOK 1716.- + moms
            Attached Files
            Last edited by Quadrocopter; 17-01-10, 21:12.

            Comment

            Working...
            X