If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
De holder bedre på spenningen, er kaldere ved høyere utladning, og vil i teorien vare lenger.
Lest om flere som allerede merker at de tåler fler cycles enn tidligere gen batterier.
Ladetiden er det som gjør at alle ikke cruiser rundt i el-biler, så tror framtidens batterier vil tåle enda raskere oppladning, siden det virker som en del av forskningen legges i nettopp det.
Det er jo fort meningsløst (mer eller mindre) for oss å ha stort mer enn 5C ladingstid. Altså - 1 time ned til 12 minutter er kanon! Men ned til 6 minutter (10C) spiller iallefall ikke så veldig stor rolle for meg. Dessuten har du middels mengde strøm eller mer (1500 mah og oppover) kreves det fort mye av laderen når du går oppover i C-verdi på ladingen.
5C på 2000mah batteri = 10A Tror faktisk ikke ladern min tåler stort mer.
Men det er jo vesentlig å tro at el-bilbatteriene gjerne vil ha mer! Håpløst å dra på langtur om man må lade i 8-10 timer!
Men at 3G varer lengre, og har mer stabil spenning under utlading er jo kanon! Når de jeg har nå tar kvelden, blir det nye 3G batterier på meg og
Jeg har brukt 3G batteriene på 35C på Trex 450 og 500 hele sommeren i fjor og er kjempefornøyd med de.
Jeg merket at de leverer masse kraft og at headspeeden er høyre enn på Outrage pakkene jeg brukte før. I tillegg kan jeg bekrefte at de er relativt kalde og fine etter bruk.. Anbefales!
Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro
Ser nå at 3G batteriene er i full sving, og de gamle fases ut.
Men jeg har kun fått med meg én forbedring - ladekapasitet på opptil 5C mot 1C på de gamle.
Hva mer er nytt og bedre?
Det som er utviklingen, snakker ikke bare om 3g nå, men dagens lipo tåler kulde bedre. Når jeg startet denne hobbyen, så var kulda ett stort problem. Det er mindre viktig nå på en del batterier.
Før så så du på flyet at nå bør du lande, før man man kom under kritisk volt i batteriet. Det er det slutt med nå, nå har du full pupp til batteriet er omtrent ødelagt... (gjelder mange batterier)
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Ja, jeg har trolig kverka mine 4stk 3S 2000mah batterier ved å lagre de fullt oppladet et års tid. Hadde jo stadig planer om å fly snart - men så ble det ikke helt slik, og så ble det flytting - og hele hobbyen havnet i kjellern en stund til leiligheten ble klar etc etc.
Vi får se hvordan de fungerer etterhvert. Spørs om de går i trex450'en lengre Skikkelig dritt. Kan vel kanskje bruke de på flyet mitt i stedet - krever mye mindre punch (C)
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment