Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipobatteri t.rex 600 N

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lipobatteri t.rex 600 N

    Har ett par spørsmål andgående orginalbatteriet som følger med T.rex 600 N Pro.
    Dette er også satt opp til gløding.

    Hva slag erfaring har dere med dette i -10 blå kalde grader?
    1. Er det trygt å bruke dette i kulda?
    2. Bør jeg kutte ut glødefunksjonen når det er kalt?
    3. Hvor mange turer flyr dere mellom hvær lading.(Normal flyging,lett 3D)

    Er jo selvfølgelig litt avhengi av hvor lett motoren starter ved bruk av glødefunksjonen.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

  • #2
    det er vel selve ladingen som burde være når det er pluss,har du 2000mah batteri så ville jeg sagt 3-4turer pr batteri for å være på den sikre siden, spørs hva slags servoer du har,
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

    Comment


    • #3
      Jeg vet ikke om noen tør å si at dette er helt trygt å bruke i 10-, tror nok det blir veldig mange delte meninger der. Jeg har selv brukt det i lignende forhold, men liker det ikke. Ikke bare på grunn av batteriet, men også på grunn av linker og generell elektronikk ellers. Personlig har jeg valgt å la være å bruke helikopterene mine når det er såpass kaldt, men det kommer jo også litt an på hvor en bor og hvilke muligheter en har.

      Uansett, jeg har ikke kuttet ut glødefunksjonen når det er kaldt, har stort sett funket veldig bra hos meg iallefall. Pleier å forvarme motoren litt hvis det er veldig kaldt, men også når jeg har muligheter til det ellers også.

      Når det er varmere i været, så tar jeg 3 turer på ett batteri, og når det er kaldere begrenser jeg meg til 2 turer. Det går sikkert en tur til, men jeg vil være på den sikre siden. Du kan jo lade batteriet fullt opp, ta en tur, og lade det fullt opp igjen. Bruker du computerlader så ser du jo da hvor mange mah du putter på batteriet, og kan danne deg en mening om forbruket på hver tur. Det er ganske grei tilleggsinformasjon å ha.

      En annen ting jeg har tenkt litt på er å bytte ut JST-pluggen med deans eller bullet-plugg. Jeg er ikke helt happy med tanken på at elektronikken er avhengig av en JST-plugg. Kan være noe å tenke på.
      Baja 5T-LST2-8ight-EK4-EB4-TA05MS-TA05ifs-Trex 250/500/600E/600N/700-Outrage G5-Outrage Velocity 50-MSH protos-DX3R-DX7-JR PC9X2-33% extra 330S-Ultimate 40-+++

      www.skala1.no - www.sunnfjordrc.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by lillejon78 View Post
        det er vel selve ladingen som burde være når det er pluss,har du 2000mah batteri så ville jeg sagt 3-4turer pr batteri for å være på den sikre siden, spørs hva slags servoer du har,
        Har reint align oppsett med 610, 620, og 650 align gv og align gyro.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • #5
          1. lipoer holder ganske bra på spenningen i kaldt vær. før du begynner å fly og får rigget deg opp, kan du ha batteriet i lomma. når det er lunka så yter det bedre. jeg har flydd det mitt i -20. om det er trygt eller ikke vet jeg ikke. men lipoer sprenger nok ikke av litt kaldt vær. ellers hadde vel det vært mange poster her, siden en del flyr i kaldt vær.

          2. glødefunksjonen funker fint den, ikke hatt noe problem med den. den skal visst klare seg bra.

          3. jeg har vel 3 turer. men synes et 1900mah batteri burde klare mer. flyr ikke veldig villt og synes spenningen forsvinner relativt fort. den er nede på 3.5V etter 2 flights oppdaga jeg. og jeg tar inn 800mah igjen. så jeg kommer til å kjøpe meg et turnigy batter på 2450 mah hos hobbycity
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment

          Working...
          X