Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skippe balansebrettet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skippe balansebrettet.

    Jeg synes at balansebrettet kun er i veien. Så jeg planlegger å lage kabler som går direkte fra balanseringspluggen i laderen og rett i batteriet.

    Først og fremst, det skulle vel ikke være noe problem med det? Det er ikke noe elektronikk i balansebrettet?

    Jeg har to ladere, en 6S Hyperion og en iCharger 208.

    Finnes det ferdig lagde kabler for dette?

    Med utgangspunkt i iCharger 208 så benytter man bare en plugg med 8S kontakt på ladesiden, og lodder fast en balanseringskontakt type hunn til det batteriet man skal benytte den på?

    Så med denne og et 4S batteri, benytter man de fem sorte ytterst på 8S kontakten og fjerner de resterende fire inklusiv den røde og 10S kontakten? Er jeg på rett spor? Vil selvsagt sjekke hvilke ledere som er i bruk før kablene kappes og ny kontakt loddes på.

    Den eneste JST/XH hun kontakten jeg har funnet er denne. Der er det både han og hun. Kan være greit å ha liggende.
    Last edited by orjanp; 17-03-10, 12:24.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

  • #2
    På 208'en så kan du sette JST/XH pluggen på*batteriet rett inn i den store kontakten i laderen - bare pass på at du får polariteten riktig (den av de ytterste pinnene på laderen er (-) - du må finne ut hvilken dette er og at du setter inn balansering pluggen til batteriet riktig i henhold til (-)!)

    Vet ikke hvordan dette er på Hyperion sin lader.

    Men husk at du lager en mulighet for "Big Bang" når du dropper balansering modulet

    Comment


    • #3
      Ja, er klar over at man må ta ting veldig forsiktig. Derfor vurderte jeg å benytte 8S kontakten på ladesiden slik at sjansen for feilkobling ble redusert.
      Ørjan Pettersen
      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

      Comment

      Working...
      X