Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterivarsler A123

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batterivarsler A123

    Hei og hå!

    Noen som vet om det finne batterivarsler til A123?
    En slik en som hyler om spenningen blir lav...

    Stian

  • #2
    Originally posted by Stian View Post
    Hei og hå!

    Noen som vet om det finne batterivarsler til A123?
    En slik en som hyler om spenningen blir lav...

    Stian
    Problemet med A123 er at når spenningen blir lav er det gjerne batteriet tomt.
    Er selv på utkikk etter en varsler som kanskje kan varsle etter brukt mA?
    Har man ett 2300mah batteri så kan den varsle når det er brukt 2000mah?
    Evt en teller som viser hvor mange mah som er brukt?
    Attached Files
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

    Comment


    • #3
      ...har ikke sett noe produkt som varsler i tide.

      Ser ut som at folk bruker timeren på radioen ol. for å beregne flytid.

      Denne kan kanskje være brukbar:

      Greentronic RegMax

      ...etter det jeg forstår så tømmes cellene hver for seg sånn at selv om en dropper ut så kan man berge seg inn på den andre. (regulerer opp spenninga fra hver celle til 5,5-volt).

      Comment


      • #4
        Litt avhengig av bruken. Er det snakk om mottagerpakke kan man bruke spenningen, da relativt lavt strømtrekk gir lite svingninger i spenningen underveis. Lipoalarm som varsler på f.eks. 3,1V/celle kan da brukes. Men da finnes det også mAh tellere man kan bruke for å sjekke total brukt kapasitet før hver flytur.
        Brukes de som som kjørebatteri er det værre da spenningen vil variere mye under bruk.
        Dessverre finnes det heller ikke så mange telemetriløsninger som viser/varsler mAh.
        Fred Larssen

        Comment


        • #5
          Jeg lurer på det her selv, hvordan jeg kan vite når li-ion pakka til arizona regulatoren trenger lading.

          Er på tide å anskaffe seg en eagletree kanskje?
          Honeybee CP 2

          Comment


          • #6
            Page not found – Drones for Sale Review
            Fred Larssen

            Comment


            • #7
              Fromeco har sluttet å produsere denne for en god stund siden, så den kommer neppe inn igjen!

              Denne fra Emcotec gjør samme nytte

              Forøvrig så finnes det en 2-3 andre tråder her på forumet som diskuterer samme problemstilling.

              Comment


              • #8
                Takker for svar!

                Det er til mottagerbatteri for min del.. Jeg har gjort et ørlite forsøk med en lipovarsler, men den gikk av litt tidlig, jeg får lade fullt og gjøre et mer helhjertet forsøk.

                Har et 1300mah på radioen på Spitfiren og det hadde vært ok med litt mer kontroll.. og noe enkelt og billig..

                Stian

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Stian View Post
                  Takker for svar!

                  Det er til mottagerbatteri for min del.. Jeg har gjort et ørlite forsøk med en lipovarsler, men den gikk av litt tidlig, jeg får lade fullt og gjøre et mer helhjertet forsøk.

                  Har et 1300mah på radioen på Spitfiren og det hadde vært ok med litt mer kontroll.. og noe enkelt og billig..

                  Stian
                  Du kan sjekke EagleTree sin MicroPower E-Logger V3 som du får billig fra f.eks HK

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har plugget til en 2S Lipo varsler, den piper ved 6,6V..
                    Da vet jeg hvertfall at så lenge den er knyst er det mer enn nok futt igjen i pakken.

                    Stian

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har et liknende behov men til LiPo. Skal forsøke å få litt annen nytte ut av LiPoene (3S) og har tenkt å ha disse med som strømforsyning under vann. Strømtrekket vil ligge på enten 6 A, 12 A eller 18 A og jeg trenger noe elektronikk som stopper strømmen når spenningen blir for lav slik at batteriet ikke ryker. Jeg ser for meg en løsning med en voltmeter og et reelle som stopper strømmen når den faller under 3 V per celle.

                      Noen forslag?

                      Erik

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har en link på jobb til en elektronikkside som selger en duppeditt som stenger igjen når spenningen blir lav.

                        Synes å huske at cut.off er lavere enn 3V, men man kan jo hukke inn en diode til å ta litt spenning...

                        Men husker ikke hva linken var og er ikke på jobb før tirsdag..

                        Stian

                        Comment


                        • #13
                          Se hva jeg fant:

                          Tenergy Battery Pack PCB

                          Comment

                          Working...
                          X