Announcement

Collapse
No announcement yet.

ICharger 106B+

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ICharger 106B+

    Sitter å funderer på hvordan jeg kan lade 2 stk 3cell 2200mAh lipo batterier samtidig?
    Kan jeg bruke en sånn Y seriekoplings kabel?
    Har dette balanseringskortet med mange utganger.
    Noen ider?
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    orker ikke lese manual. ingen?
    arg, dørgende kjedeli å lade batterier.
    Må ha nitro, bare må ha niiiiiiiiiiiitrooooooooooooooooooo
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

    Comment


    • #3
      skal fungere greit med og bruke en seriekoblings kabel slik at du lader en 6s 2200.
      så må du bruke balanseringskontaktene fra begge batterier på ett balanseringskort som støtter dette.
      Lower, Lower, oops.
      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

      Comment


      • #4
        alle støtter dette?
        Vil helst være helt sikker
        I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

        Comment


        • #5
          Det er best å være sikker på hva man gjør når man skal lade flere pakker samtidig.
          Personlig så er jeg mer tilhenger av å lade i parallell enn i serie. Jeg er langt fra noen ekspert på området men ut fra hva jeg har lest meg til så er parallell lading noe tryggere enn serielading. Men uansett metode er det svært viktig at man er sikker på hva man gjør siden konsekvensene kan være kortslutting eller overlading.

          Jeg ville anbefale deg å sjekke ut denne tråden på rcgroups der parallell lading er beskrevet i detalj med utgangspunkt i icharger laderne. On the topic of parallel charging of Lixx / PB packs. - RC Groups

          Jeg lader selv fra tid til annen samme typer pakker som deg i parallell 3-4 stykker av gangen. Dette har fungert fint men etter at jeg fikk meg en Quattro lader fra Hobbyking så har det ikke vært så stort behov for parallell-lading lenger.
          --
          Thomas Kvitle Jenssen

          Comment


          • #6
            Jeg bruker denne laderen og har laget meg paralell ladekabel til 3-4 batterier i slengen. Har gjort det samme med balansereren slik at de også blir balansert. Enkelt å lage og fungerer bra, men tror nok kanskje den bruker litt mer tid på å lade opp batteriene - muligens pga balanseringen. Du legger sammen antall mAh (dvs. bat1 + bat2 +bat3) for å finne 1C ved paralell lading.

            Erik

            Comment


            • #7
              Etter å lest litt om ladern så skal jeg prøve og lade mine batterier i serie.

              Altså så har jeg 2 stk 3cell 2200mAh.
              Skal da stille inn 6cell 2200mAh på ladern å bruke balanserigskort?

              Prøver på jobben imorra. Der er det brannslukkings utsyr i fleng hvis det skulle gå galt

              Dette sto om ladingen.

              This charger is also designed to allow you to balance multiple batteries at once as you can charge and balance up to two 5S batteries, two 4S batteries, three 3S batteries or three 2S batteries at once. When you connect multiple batteries, the batteries also need to be connected together with a serial charge lead. You should also make sure all the batteries are discharged or used in the same groups that you charge them in (ie: two 5S batteries used in series for a 10S battery pack etc).
              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

              Comment


              • #8
                Husk at litium(som du har i LiPo batterier) reagerer med vann, samt at den kjemiske reaksjonen i et LiPo batteri inkluderer å danne oksygen. Mao et ABC pulverapparat, vanntåke eller andre lignende standard utstyr vil gjøre vondt værre dersom du prøver å slukke brannen.

                Sørg for å lade batteriene i et ildfast materiale(ildfast form, blomsterpotte, LiPo-pose e.l.) og skal du slukke brannen så må du bruke et tørt brannslukkingsapparat, typisk klasse D.

                Dette er ikke for å skremme deg. Hele og fungerende LiPo batterier som behandles med respekt tar ikke fyr(men overvåk alltid ladeprosessen).
                Thorbjørn Kirkeleit
                Haugaland Modellflyklubb

                Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Hansi79 View Post
                  Prøver på jobben imorra. Der er det brannslukkings utsyr i fleng hvis det skulle gå galt
                  Husk å sette balanseringskontaktene i riktig rekkefølge (posisjonsmessig) i kortet. Forveksler du de blir det kortslutning!
                  Fred Larssen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by flarssen View Post
                    Husk å sette balanseringskontaktene i riktig rekkefølge (posisjonsmessig) i kortet. Forveksler du de blir det kortslutning!
                    Posisjonsmessig? Forklar nærmere.
                    På balanseringskortet er det 3 uganger til 3cell. Ved siden av hverandre.

                    Ennå en grunn til å kjøpe nitro igjen.........
                    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                    Comment


                    • #11
                      Vel, nitro er nå brannfarlig det også
                      Thorbjørn Kirkeleit
                      Haugaland Modellflyklubb

                      Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Hansi79 View Post
                        Posisjonsmessig? Forklar nærmere.
                        På balanseringskortet er det 3 uganger til 3cell. Ved siden av hverandre.

                        Ennå en grunn til å kjøpe nitro igjen.........
                        Er vel heller ennå en grunn til å lade i parallel...
                        Dette bildet viser hvordan (-) på pakke #1 kobles til (+) på pakke #2 både for powerkablene og ballansekablene. Stapper du ballansekontaktene nedi kortet i motsatt rekkefølge får du en 6S kortslutning i stedet.
                        http://static.rcgroups.com/forums/at...G?d=1202019529
                        Fred Larssen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by flarssen View Post
                          Er vel heller ennå en grunn til å lade i parallel...
                          Dette bildet viser hvordan (-) på pakke #1 kobles til (+) på pakke #2 både for powerkablene og ballansekablene. Stapper du ballansekontaktene nedi kortet i motsatt rekkefølge får du en 6S kortslutning i stedet.
                          http://static.rcgroups.com/forums/at...G?d=1202019529
                          Sendt deg PM.
                          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                          Comment


                          • #14
                            hmm....................
                            Last edited by Hansi79; 22-04-10, 10:04.
                            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har også tenkt til å lade 2x4s pakker i serie. Har Icharger 1010B+, der er det to utganger for 4s på balangseringskortet. Kan jeg da bare bruke begge utgangene på balangseringskortet for balangseringskablene og selve ladekablene kobles helt vanlig i serie(+ på batteri nr.1 kobles til - på batteri nr.2 og de andre to kablene går til laderen)?
                              Last edited by patternplanes; 22-04-10, 14:56.
                              Kristoffer Rosmo
                              Vingtor RC Klubb
                              Great Planes Super Sportster 40
                              SebArt Wind S110
                              Clik 2.0

                              Comment

                              Working...
                              X