Announcement

Collapse
No announcement yet.

Powersuply

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Powersuply

    har vurdert å kjøpe meg en 350 watts lader fra Icharger den vil jo ha noe strøm.
    hvor vår jeg kjøpt powersuply som kan gi 32 volt og nokk amp?

  • #2
    404 Not Found

    Jeg har Icharger 1010B+ med powersupply fra throttlestore Denne gjir ikke 32V, bare 14.9-15.5V. For meg holder det og fungerer bra Kjøpte pakken med lader+power supply fra Throttlestore, da blir det litt billigere Er forresten fornøyd med laderen...
    Kristoffer Rosmo
    Vingtor RC Klubb
    Great Planes Super Sportster 40
    SebArt Wind S110
    Clik 2.0

    Comment


    • #3
      denne

      http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...y_for_Chargers

      jeg bruker denne til min Icharger holder til 10S og 5 amp ...39.99 $ der nede
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

      Comment


      • #4
        Tror nok du bør satse på å få deg en 12Vs powersupply. Om du har tenkt å utnytte hele kapasiteten til laderen, trenger du da: 350W/13,8V = ~25A.

        Det bør være greit å få tak i.

        F.eks: Powersupply 13,8V 40A
        Stolt eier av;
        CNC Fres

        Comment


        • #5
          Originally posted by vaffel View Post
          Tror nok du bør satse på å få deg en 12Vs powersupply. Om du har tenkt å utnytte hele kapasiteten til laderen, trenger du da: 350W/13,8V = ~25A.

          Det bør være greit å få tak i.

          F.eks: Powersupply 13,8V 40A
          Har hørt disse fra Elefun ikke skal fungere godt!
          Kristoffer Rosmo
          Vingtor RC Klubb
          Great Planes Super Sportster 40
          SebArt Wind S110
          Clik 2.0

          Comment


          • #6
            Originally posted by danny007 View Post
            har vurdert å kjøpe meg en 350 watts lader fra Icharger den vil jo ha noe strøm.
            hvor vår jeg kjøpt powersuply som kan gi 32 volt og nokk amp?
            Det høres ut som om du har kjøpt en iCharger 208B - det optimale hadde vært 32V men å finne PSU'er som leverer 32V (450-400W) er ikke enkelt.

            Etter som jeg forstod skulle du lade 6 celle (24.5V) batterier.
            Finner du et PSU som leverer en spenning som er i nærheten av 25.4V så nærmer du deg det optimale for ditt formål.
            12-15V ladere fungerer bra men effektiviteten blir mindre - laderen må selv generere 25,4V ut i fra 15V noe som krever energi - virkningsgraden synker og laderen blir varmere enn om den hadde fått 25V fra PSU'en.

            Skal du ta ut det fulle potensialet av laderen så bør du ha en PSU som kan levere i overkant av 400W ved 24V, men disse laderne vokser ikke på trær!
            24V 350W laderer flommer det over av på ebay, jeg fant en i Kina som selger en for USD 21.- (130 kr) som er en grei pris.

            Comment


            • #7
              Hei

              Fant denne Alt innen Batterier og Ladere den er dyr

              Hasse Øhlund
              Hasse Øhlund.
              Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

              Comment


              • #8
                Originally posted by patternplanes View Post
                Har hørt disse fra Elefun ikke skal fungere godt!
                Jaha? Hvor har du hørt dette? Jeg har 20A versjonen fra Elefun og er sålangt veldig fornøyd. Får snart en kraftigere lader i posten (206B), så får se hvordan det går da. Jeg kommer da uansett ikke til å benytte laderens fulle kapasitet.
                Stolt eier av;
                CNC Fres

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Moki View Post
                  Hei

                  Fant denne Alt innen Batterier og Ladere den er dyr

                  Hasse Øhlund
                  Jeg har 3 av de selv, og selv om de er veldig gode, så er det fullt mulig å finne brukendes til en brøkdel av denne prisen. Den er mer enn han trenger for en lader, og ikke nok for to.

                  Til trådstarter:
                  Hvis du vil unytte denne laderen fult, så må du finne en strømforsyning som leverer 18-32V og ca 400W.

                  Hvis du vil tenke litt fremover så ville jeg sett på denne som takler to av disse laderene:
                  DLS 240 27V 40A Converter and Charger - 40 Amp AC\DC Power Converter and Battery Charger for 24V battery charging in 240VAC applications

                  Den finner du til 2500 i USA.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by vaffel View Post
                    Jaha? Hvor har du hørt dette? Jeg har 20A versjonen fra Elefun og er sålangt veldig fornøyd. Får snart en kraftigere lader i posten (206B), så får se hvordan det går da. Jeg kommer da uansett ikke til å benytte laderens fulle kapasitet.
                    Har hørt det av en modellflyger, men husker desverre ikke hvem. Men om du har gode erfaringer med dem, vet jeg jo nå at det ikke er et dårlig produkt Jeg har bare hørt at de ikke skal vere gode, men selv har jeg ikke prøvd en selv.
                    Kristoffer Rosmo
                    Vingtor RC Klubb
                    Great Planes Super Sportster 40
                    SebArt Wind S110
                    Clik 2.0

                    Comment


                    • #11
                      Har hatt en slik siden Elefun tok de inn og fungert 100% for min del ihvertfall.
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Vel - så raskt som Elefun bytter disse nå uten å spør om hva grunnen er så viser vel dette at de ikke er helt på topp.

                        Dette gjelder alle de små kompakte høy effekt PSU'en som velter ut i fra Østen - samme om de kommer fra Elefun, TS eller HK.
                        Har plukket i fra hverandre et par fra HK og 350W utgaven fra Junsi og det skremmer meg hva som blir godkjent for salg i Norge...
                        Makan til rottereir og hårreisende produksjons kvalitet må du lete lenge etter - den personen som sitter og klistrer QC lapper på utstyret kan aldri ha sjekket kvaliteten på det han har i hånda...

                        Et eksempel på hvor ille og farlig disse kvalitets bristene kan være er hentet fra et av PSU'ene fra HK. De to fete 12V kablene som henter strøm fra f.eks batteriet var montert så dårlig på print-kortet at halvparten av kordelene som egentlig skulle ha vært igjennom hullet og loddet på baksiden hadde havnet på oversiden av printet og lå ca 1/2 mm fra den andre lederen. En liten vridning på kablene og man hadde fått en kraftig kortslutning - tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis laderen hadde hengt på et bilbatteri...

                        Dessverre kjøres disse PSU'en helt på grensen av hva de kan greie og når man i tillegg bruker de billigste komponentene men størst toleranse forskjell som finnes på markedet så er det ikke rart at det er stor forskjell på kvaliteten.
                        Når alt dette puttes i en mini boks og som blir blir så varm at det ikke er behagelig å hode på den så må det bare gå galt...

                        Skal du kjøpe et PSU som skal leverer litt effekt så pass på at du finner ett som er montert i en "stor" boks og gjerne har et par vifter.

                        Kjøp heller et PSU som ser ut som en industrikomponent (hullete fæl søvfarget melalle kasse ) enn ett som er fancy "Bling" boks!

                        Comment

                        Working...
                        X