Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sync charging på Hyperion-lader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sync charging på Hyperion-lader

    Jeg har en Hyperion Duo-lader som kan lade to batterier samtidig. En ting som blir markedsført er muligheten til å ta "sync charge" av to batterier slik at de balanseres som om det skulle vært ett batteri.

    Jeg kan ikke se noen fordeler med dette. Sålenge alle cellene ender på 4.20V, så burde det ikke være noe poeng at cellene i batteri 1 har samme spenning som cellene i batteri 2 underveis i ladingen.

    Hva tror dere?
    Last edited by jotto; 11-06-10, 13:51. Reason: Omformulering
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Jo hvis du har batterier som har flere celler enn hva den ene duo'en kan lade og lader dem i parallell
    Last edited by Quadrocopter; 11-06-10, 18:23.

    Comment


    • #3
      Den var jeg ikke helt med på..

      Si at man har et 12S-batteri - lader man 2*6S i paralell på én kanal og balanserer 12 celler individuelt med begge kanalene?
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Du har rett, trodde laderen var bedre enn den viser seg å være - regnet med at man kunne koble laderne i serie for og lade mer enn 6 celler i et batteri, men etter å ha lest DUO manualen så ser jeg hvor dårlig produktet er og lure selv på hvorfor de har laget den sync link.
        Hva er vitsen med å lage en DUO modell når den ikke har noen flere fasiliteter enn to enkle ladere som er satt i samme kasse.....

        Comment


        • #5
          Vil ikke si at laderen er DÅRLIG (tvert imot), men sync-funksjonen er bare fjas
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment

          Working...
          X