Announcement

Collapse
No announcement yet.

iCharger + Ebay-strømforsyning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • iCharger + Ebay-strømforsyning

    Jeg skal oppgradere laderparken min så jeg får

    1) flere ladere (!)
    og
    2) mulighet til å lade 6S/5000 mAh-pakker på 2C og vel så det.

    Jeg vurderer 2 stykk iCharger 206B, som er på 300W og denne strømforsyninga på 24V til å drive begge: Error Page | eBay

    Er det noen som har erfaring med denne strømforsyninga eller lignende? Det selges "en haug" med lignende strømforsyninger på Ebay. Prisen er jo latterlig lav sammenlignet med f.eks. en Mastech med lignende spesifikasjoner.

    Jeg får ikke utnyttet begge laderne samtidig 100% siden strømforsyninga "bare" er på 600W og noe forsvinner i varme, men det får jeg leve med. Jeg vil heller gå litt med på effekten enn å ha to strømforsyninger. Kabler har jeg nok av!
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Batteriene du nevner trenger bare 250W for å lades maksimalt så det skulle holde.

    Alternativet er å finne 2 stk 12V PSU på f.eks 1200W som har en seriekoblings opsjon (slik som den du nevner) så kan du sette de i sammen å få 24V 1200W - sammen med iCharder 3010 blir dette en rå løsning.

    Comment


    • #3
      Ja, det burde holde. Iallefall helt til jeg vil lade på 3C... hehe

      Jeg er egentlig mere bekymret for om kina-PSUen svir av huset. Den er vel neppe CE- eller Nemko-godkjent. På den andre siden lader jeg jo aldri uten å være hjemme.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment

      Working...
      X