Unconfigured Ad

Collapse

Imax B6 - Lade 6V Atv batteri?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Brumm
    • Apr 2008
    • 1816

Imax B6 - Lade 6V Atv batteri?

Ungene har en liten 50 ccm atv og nå er batteriet tomt..

Kan jeg bruke Imax'en til å lade dette? Hvilke innstillineger skal jeg i så fall bruke?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro
  • JayBee
    • Sep 2009
    • 762

Ja det tror jeg. Du velger PB batt > charge > 6v hvis jeg husker rett. Lades med 10% av batteriets totale kapasitet.
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• bth
      • Dec 2003
      • 1638

Originally posted by JayBee
      Ja det tror jeg. Du velger PB batt > charge > 6v hvis jeg husker rett. Lades med 10% av batteriets totale kapasitet.
      Kan bekrefte at det er riktig. Vær forsiktig med ladestrømmen hvis laderen har innebygd 230 v omformer. Den innebygde omformeren er underdimensjonert og brenner opp hvis du lader med mer enn ca 2 Ampere.
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

Comment

• Brumm
        • Apr 2008
        • 1816

Originally posted by bth
        Kan bekrefte at det er riktig. Vær forsiktig med ladestrømmen hvis laderen har innebygd 230 v omformer. Den innebygde omformeren er underdimensjonert og brenner opp hvis du lader med mer enn ca 2 Ampere.
        Skal ikke laderen begrense dette selv?

Comment

• JayBee
          • Sep 2009
          • 762

Jeg regner med at hvis input cutoff er justert rett, så stopper den hvis strømforsyninga blir overbelastet. Men jeg ville dobbeltsjekket det, og kanskje googlet det før jeg ladet over 12v 2A. men til atv'en så trenger du vel ikke mer enn 2A regner jeg med.
          Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

• bth
            • Dec 2003
            • 1638

Originally posted by JayBee
            Jeg regner med at hvis input cutoff er justert rett, så stopper den hvis strømforsyninga blir overbelastet. Men jeg ville dobbeltsjekket det, og kanskje googlet det før jeg ladet over 12v 2A. men til atv'en så trenger du vel ikke mer enn 2A regner jeg med.
            Ladet en gang et 6 cellers Li-Po med innstillting på 3,6A. Laderen begrenset selv strømmen ut til 50Watt. Begynte etterhvert å lukte svidd, og laderen sloknet. Fungerte greit når jeg senere istedet tok strøm fra ett 12 Volt blybatteri, så 230 Volt enheten var tydeligvis underdimensjonert og brant opp. Fikk ny på garantien, og anbefalt og bruke 12 Volt blybatteri ved lading over 20-30 watt.
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

Comment

• JayBee
              • Sep 2009
              • 762

Går nok helt fint å lade med over 2 Ampere på et 6V batteri. Er jo noe helt annet hvis du skal lade ved 22,2Volt
              Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

• Brumm
                • Apr 2008
                • 1816

Når jeg lader 6S pakkene til trex 500'en min drar jeg max ut av laderen, og da justerer den selv max.. Bør nevnes at laderen blir relativt varm

Comment

Working...