Unconfigured Ad

Collapse

Tips for å holde lipoer varm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Tips for å holde lipoer varm

Jeg kjøpte en zippo-håndvarmer for litt siden og testet den i en Biltema varme- og kjøleboks her om dagen for å holde lipoene varm. Denne håndvarmeren går på lighterbensin og blir betraktelig varmere enn kullstav-typen.

Etter noen timer på stripa i -5 grader målte jeg +21 grader i boksen! Da var zippoen eneste varmekilde. Får vel kalle det et vellykket eksperiment!

Boksen har uttakbare vegger inni slik at man kan holde zippoen unna batteriene.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!
  • peppern75
    • Jun 2006
    • 671

Jeg bruker en gammel kjølebag, fyller 2 colaflasker med varmt vann og legger nedi sammen med batteriene. Da holder de seg varme lenge nok til en god flydag i kulda.
    Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

Per Nilsen
    Spikkestad

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

God idè. Hadde en sånn i lanken sist jeg var på Biltema, men tenkte ikke på et sånt bruksområde. Har brukt flasker med varmt vann med godt resultat... Farrisflasker da.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• jab
        • May 2007
        • 407

Med 21 grader i utstyrs boksen, kan du kan risikere at batteriet kondenserer når du putter det i fly/heli. Nå tror jeg ikke at denne kondensen vil ha noen som helst betydning, men kan være greit å være obs på det.

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Originally posted by jab
          Med 21 grader i utstyrs boksen, kan du kan risikere at batteriet kondenserer når du putter det i fly/heli..
          Kondenseringen skjer når du tar kalde saker inn i varmen, ikke når du tar varme saker ut i kulda.
          Men man bør la sakene (radio, kamera etc) ligge i fieldboksen et par timer når man kommer hjem og bærer sakene inn på hobbyrommet.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...