Unconfigured Ad

Collapse

Computerlader : iMax B610 , bra?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heligutten
    • May 2004
    • 271

Har et problem, hvordan setter man laderen i AUTO mode?

Er slik at jeg kjøpte et nytt batteri til senderen min (FF9C) : 9,6V 2300mAh - RCS Senderbatteri kubbe - elefun.no - Radiostyrt hobby

Var nesten ikke strøm på det , så lada det opp. Men syns lade tiden var kort her.. Siden batteriet er på 9,6V - 2300mAh!

Mener på displayet stoppet den på litt over 200 eller no.. Skjønner/skjønte ingen ting..

Lest i manualen og trykka x antall ganger på laderen , men finner ikke ut av dette..

På displayet står det MAN
    Tommy

Futaba 14Mz 2,4GHz
    Futaba 10CG 2.4GHz

Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
    Raptor 50Titan SE (x3)

Div. modell flyr.. (alt for mange)

Comment

• bth
      • Dec 2003
      • 1639

Originally posted by Heligutten
      Har et problem, hvordan setter man laderen i AUTO mode?

Er slik at jeg kjøpte et nytt batteri til senderen min (FF9C) : 9,6V 2300mAh - RCS Senderbatteri kubbe - elefun.no - Radiostyrt hobby

Var nesten ikke strøm på det , så lada det opp. Men syns lade tiden var kort her.. Siden batteriet er på 9,6V - 2300mAh!

Mener på displayet stoppet den på litt over 200 eller no.. Skjønner/skjønte ingen ting..

Lest i manualen og trykka x antall ganger på laderen , men finner ikke ut av dette..

På displayet står det MAN
      Hold deg til MAN, Sett ladestrømmen til 0,2 eller 0,3 Amp (200 - 300 mA) og slå av tidsbegrenseren. Hvis du setter på Auto, vil den lade med en strøm den velger selv inntil det du har satt som maks. Kansje du må sette den på cycling noen ganger, da nye batterier kan oppfattes av laderen som fulladet, selv om de ikke er det.
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

Comment

• bizarro
        • Apr 2010
        • 44

Husker ikke helt. Mener man måtte holde inne to knapper når man står i lademenyen Nimh. Der hvor det står "man". Tror det er inc/dec man holder inne. Får ikke sjekket det nå da jeg driver å prøver å vekke liv i noen NiCd batterier til fjernstyrtbilen
        Per Ulrik Karlsen

Bodø Modellflyklubb

"Da Gud hadde skapt Nord-Norge, så Han på det, og sa: "Dette e det finaste æ har skapt, la oss vaske det kvær dag!"

I nord har vi to årstider, mørketia og regntia.

Flypark:
        Diverse halvfungerende kinafly
        Seagull AT6
        SD Modell Yak 54
        ST DG1000

Futaba T6exp 35 mhz
        Futaba T8FG

Comment

Working...