Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny enkel 4 kanals lader fra HobbyKing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny enkel 4 kanals lader fra HobbyKing

    Så akkurat at Hobbyking hadde fått en ny type lader : HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing 3S 4 Channel Balance Charger

    Grei pris når du skal lade opp til 4 450 helibatterier samtidig, og trenger ikke bekymre seg over ulik utlading mellom pakkene.

    Noen som vet om andre fabrikanter som har kommet med en lik denne ?
    Stusser litt på spenning 13,5 Volt-24 Volt, og ikke fra 12 Volt ?
    Last edited by bth; 14-04-11, 19:54.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

  • #2
    Den takler nok 12v også, men normal volt fra PSU ligger på 14v fra et 12v bilbatteri ligger det typisk på 12,5~13v

    Håper det hjelper

    Comment


    • #3
      Maxpro RC Technology Inc. - X304 Quad Balance Charger


      The input voltage must be 13.5~24 V, most of DC Power Supplier can be adjusted in +-1.5%range. Pls make sure the input voltage & power is rich for X304 Quad. if the input voltage is below 13.5V, the batteries will not be fully charged.

      Her kan du glemme bilbatteriet!

      Comment


      • #4
        Noen forslag til strømforsyning til denne laderen?

        Comment


        • #5
          HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Power Supply 100~240v 5A

          eller et bola PC-PSU

          Comment


          • #6
            Får jeg brukt en slik ps når laderen har bananplugger? Finnes det et adapter e.l.? Jeg har nemlig et 15V adapter til IMAX laderen min med samme kontakt som den du linker til og skulle gjerne brukt den.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Kyrre View Post
              Får jeg brukt en slik ps når laderen har bananplugger? Finnes det et adapter e.l.? Jeg har nemlig et 15V adapter til IMAX laderen min med samme kontakt som den du linker til og skulle gjerne brukt den.
              Det "enkleste" er å finne en DC plugg av motsatt kjønn av den som sitter på PSU kabelen (NB! det finnes mengde forskjellige diameterer både på senterpinne og det omkransende hullet - lett å få feil type og dermed ender du opp med ingen eller dårlig kontakt!) og lodde denne på kablene fra laderen (husk å trippel sjekke polaritet!)

              Et annet alternativ er å sette f.eks en standard han og hun plugg (f.eks DEANS) på kabelen fra PSU'en dermed kan du bruke den sirkulære DC pluggen du har i dag, i tillegg kan du lage de "overgangene" du ønsker til en billig penge.

              Comment


              • #8
                Takker for tipset.

                Comment


                • #9
                  HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 4x6S Lithium Polymer Battery Pack Charger
                  denne her er ikke mye dyrere, jeg har den selv, og er stor fornøyd.
                  brett for balansering får du for par dollar der inne, laderen kan også brukes fra bil, PSU fra pc osv.

                  Comment


                  • #10
                    Den er jo over dobbel så dyr da, 45$ mot 100, det er mye i mine øyne. Og for meg som så og si kun har 3 cellers batteri er denne nye laderen midt i blinken (og allerede bestillt).

                    Comment


                    • #11
                      Hvis man har behov for å lade på stripa, får man ta med 2 stk 12 Volt batterier å koble i serie. Trekker vel rundt 8,5 Amp ved 200 watt på 24 volt. Burde bli en del ladinger med 20-30 Ah blybatterier.
                      Bfight 210
                      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                      Phoenix RC Club

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by bth View Post
                        Hvis man har behov for å lade på stripa, får man ta med 2 stk 12 Volt batterier å koble i serie. Trekker vel rundt 8,5 Amp ved 200 watt på 24 volt. Burde bli en del ladinger med 20-30 Ah blybatterier.
                        Husk at to topp ladede Blybatterier har en spenning som er over 12V /batteri og dermed kan du komme over det som laderen er spesifisert for - vet ikke om du vil skade laderen men det kan være greit og være obs på dette.

                        Click image for larger version

Name:	Lead-acid_voltage_vs_SOC.PNG
Views:	1
Size:	18.3 KB
ID:	578295

                        Comment

                        Working...
                        X