Unconfigured Ad

Collapse

Utladet LIPO?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1562

Utladet LIPO?

Er det noen mulighet til å få liv igjen i et 1000 mAh LIPO som er totalt utladet? Har hengt tilkoblet i flyet i en busk siden Mandag. Når jeg testet å lade det får jeg "Alarm low voltage"
    Eller er det å regne som el-retur?
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Du kan prøve å lade det på nimh program på laderen din. Gjør det isåfall utendørs og under oppsyn. Det er svært liten sjangse for å få dette opp å gå igjen når det er totalt utladet, så ville nok ansett den 50-lappen det koster for et nytt batteri som tapt

Comment

• Biplan
      • Apr 2008
      • 903

Originally posted by ArneH
      Er det noen mulighet til å få liv igjen i et 1000 mAh LIPO som er totalt utladet?
      Og dermed er myten om at LiPo batterier eksploderer eller tar fyr hvis de blir ladet ut under minimumsspenning avlivet.
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• ArneH
        • Dec 2009
        • 1562

Da ser det ut til at det blir el-retur. Tar heller en tur opp på Bogstad og flyr litt.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

Comment

• Roy.Arnold
          • Sep 2010
          • 79

Jeg gjør som en sa her. lader på NIMH eller cd i ca 45 sekunder, så får jeg alltid liv i dem.
          Går det ikke på første forsøk,så prøv igjen. Jeg har ikke en gang trengt og gjøre dette mer en 2 ganger.

Har lipo batteriene mine i en lipo pose som er av ikke brenbart mateiale når jeg lader dem.

Lykke til.

Hilsen Roy
          Last edited by Roy.Arnold; 26-06-11, 11:34.
          Hilsen Roy Andersen fra Oslo.
          Flyr mest seilfly for tiden. Det er Stille og fredelig.

Comment

• Roy.Arnold
            • Sep 2010
            • 79

Originally posted by ArneH
            Da ser det ut til at det blir el-retur. Tar heller en tur opp på Bogstad og flyr litt.

Hvor på bogstad flyr man, var der og tittet men så ikke noe plass.
            Hilsen Roy Andersen fra Oslo.
            Flyr mest seilfly for tiden. Det er Stille og fredelig.

Comment

• arhennie
              • Mar 2008
              • 4316

Jeg har ladet for langt ut noen ganger, men riktig nok ikke så grundig som du antagelig har gjort. Jeg gjør da som nevnt over her. Lader på NiMh i noen minutter så spenningen kommer over minimum grense nivået. F.eks 5min på 1C eller noe lavere er ikke noe problem. Men ikke gå fra det . Etterpå kan du sette på vanlig LiPo balance program og lade som normalt. Du kan jo få problemer med balanseringen eller oppdage at batteriet får dårlig ytelse etterpå. Men det finner du jo ut av...
              arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

Comment

• arhennie
                • Mar 2008
                • 4316

Originally posted by Biplan
                Og dermed er myten om at LiPo batterier eksploderer eller tar fyr hvis de blir ladet ut under minimumsspenning avlivet.
                Visste ikke at det var en myte...?
                arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

Comment

• ArneH
                  • Dec 2009
                  • 1562

Originally posted by Roy.Arnold
                  Følg Sørkedalsveien noen hundre meter etter Bogstad Hovedgård. Ligger en stor slette på venstre side når du kjører inover.
                  Se tråden: http://www.modellflynytt.no/turer-ut...ialt-moro.html
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

Comment

• Biplan
                    • Apr 2008
                    • 903

Originally posted by Roy.Arnold
                    Man kan ikke se fra veien at det går an å fly der. Vær obs på konkurransesyklister som trener langs veien i begge retninger! Når man kommer forbi det store klubbhuset til roklubben, som er godt synlig på venstre side, er det ikke langt igjen. Rett før skiltet med fartsgrense 60 km/t er det innkjøring til en parkeringsplass med grusdekke på høyre side. Vi flyr på venstre side av veien. Tidlig på dagen står vi på kulen ved veien og på ettermiddagen går vi gjerne over sletta og står ved trærne for å få sola i ryggen.
                    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

Working...