Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er det noen mulighet til å få liv igjen i et 1000 mAh LIPO som er totalt utladet? Har hengt tilkoblet i flyet i en busk siden Mandag. Når jeg testet å lade det får jeg "Alarm low voltage"
Eller er det å regne som el-retur?
Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
Du kan prøve å lade det på nimh program på laderen din. Gjør det isåfall utendørs og under oppsyn. Det er svært liten sjangse for å få dette opp å gå igjen når det er totalt utladet, så ville nok ansett den 50-lappen det koster for et nytt batteri som tapt
Er det noen mulighet til å få liv igjen i et 1000 mAh LIPO som er totalt utladet?
Og dermed er myten om at LiPo batterier eksploderer eller tar fyr hvis de blir ladet ut under minimumsspenning avlivet.
Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere
Jeg gjør som en sa her. lader på NIMH eller cd i ca 45 sekunder, så får jeg alltid liv i dem.
Går det ikke på første forsøk,så prøv igjen. Jeg har ikke en gang trengt og gjøre dette mer en 2 ganger.
Har lipo batteriene mine i en lipo pose som er av ikke brenbart mateiale når jeg lader dem.
Jeg har ladet for langt ut noen ganger, men riktig nok ikke så grundig som du antagelig har gjort. Jeg gjør da som nevnt over her. Lader på NiMh i noen minutter så spenningen kommer over minimum grense nivået. F.eks 5min på 1C eller noe lavere er ikke noe problem. Men ikke gå fra det . Etterpå kan du sette på vanlig LiPo balance program og lade som normalt. Du kan jo få problemer med balanseringen eller oppdage at batteriet får dårlig ytelse etterpå. Men det finner du jo ut av...
Hvor på bogstad flyr man, var der og tittet men så ikke noe plass.
Man kan ikke se fra veien at det går an å fly der. Vær obs på konkurransesyklister som trener langs veien i begge retninger! Når man kommer forbi det store klubbhuset til roklubben, som er godt synlig på venstre side, er det ikke langt igjen. Rett før skiltet med fartsgrense 60 km/t er det innkjøring til en parkeringsplass med grusdekke på høyre side. Vi flyr på venstre side av veien. Tidlig på dagen står vi på kulen ved veien og på ettermiddagen går vi gjerne over sletta og står ved trærne for å få sola i ryggen.
Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment