Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan lodde a123 batterier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan lodde a123 batterier

    Heisann, jeg har kjøpt noen life a123 batterier på ebay,

    jeg tenkte at jeg skulle lage en batteri pakker med 4 batterier for å ligge rundt 6,4 volt men vil da parallell koble disse for å få mere mah.


    Jeg lurer på om noen har en enkel guide på hvordan man skal lodde dem sammen samt hvordan man skal lodde balanserings plugg
    Terje Vik

    Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

  • #2
    YouTube - ‪Kanal von RCModelReviews‬‏

    Her er en guide fra RCmodelReviews.
    Viser også hvordan man lodder på balanserings plugg.
    Henrik Lauvli
    Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
    TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
    MIkroflyger

    Comment


    • #3
      Sjekk denne siden.
      R/C Calculations
      Magnar Schou Olsen

      Comment


      • #4
        Originally posted by skoolsen View Post
        Sjekk denne siden.
        R/C Calculations
        Tusen tusen takk, genial side

        Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
        Terje Vik

        Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

        Comment


        • #5
          Pass på en ting så du ikke går i DIY LiFe nybegynner fella - bruker du A123 celler av typen vist på bilde så er polariteten MOTSATT av normale batterier!

          Tuppen som "stikker ut" er MINUS (-) og selve kanna på batteriet er PLUSS (+)!!!!

          Click image for larger version

Name:	a123cell.jpg
Views:	1
Size:	41.3 KB
ID:	579855

          Ja - det står trykt på - men du vet sikkert hvordan det er med å lese før prøve - ingen har vel lest manualen før de har koblet strøm på gadgeten.

          Skal du lodde "leppe" løse batterier så må du passe på at at du filer/pusser polene for å få tinnet til å flyte ut, videre krever batterilodding en "kraftig" loddebolt med mye varme slik at du slipper å holde den inn til batteripolen forlenge og dermed risikere å varme opp batteriet for mye.
          Last edited by Quadrocopter; 28-06-11, 23:34.

          Comment


          • #6
            Har en på 90watt, 30 og 15 så tror at det skal gå bra, men takk for tipset.

            Noen av dere som bruker masiv kobber mellom polene? Eller går det kun på flertråder kobber?

            Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
            Terje Vik

            Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

            Comment


            • #7
              Originally posted by fjante View Post
              Har en på 90watt, 30 og 15 så tror at det skal gå bra, men takk for tipset.

              Noen av dere som bruker masiv kobber mellom polene? Eller går det kun på flertråder kobber?

              Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
              Det finnes egne batter sammenlodding bøyler som er spesiallaget for dette formålet - har du ikke disse så vil jeg anbefale å bruke fler-trådet kabel (Den flate avloddings lissa som f.eks kjøpes hos Biltema er perfekt - du kan også bruke den flettede skjermen fra en vanlig skjermet kabel)

              Comment

              Working...
              X