Unconfigured Ad

Collapse

C-verdi på LiFe mottakarbatteri

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RunarS
    • Jun 2010
    • 226

C-verdi på LiFe mottakarbatteri

Kjapt spørsmål:
    Kva C-verdi er anbefalt på LiFe 2S mottakarbatteri, til større helikopter (600-700)?
    Blir 5C for lite, eller bør ein gå høgare (td 20C)?
    Runar Sandnes
    Medlem i Gloppen modellflyklubb

------
    Constantly fighting gravity

Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7
  • lacappuchino
    • Oct 2007
    • 1342

Det er kanskje i grenseland, men du skal lete litt for å finne servoer som trekker mer enn 10A sammenhengende.

Hvis det står om prisen, så syns jeg flightpower life-pakkene er fine. Passer veldig fint under elektronikk-trayet på 700.
    Honeybee CP 2

Comment

• JayBee
      • Sep 2009
      • 762

Dette kommer vel helt an på mAh verdi?
      Jon-Brage Hoel Andorsen
      -------------------------------------------------------------------------
      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• lacappuchino
        • Oct 2007
        • 1342

Ja så klart, glemte helt å nevne det, men jeg satt med 2100mah pakke i tankene når jeg skrev det. Det er vel minimum, men flyr helst med en 4000mah pakke i min 700.

Men det kunne du jo ha regna ut da Jaybee 10A / 5C = 2000 mah sånn røffli ca.

Men planlegger å sette på eagle-treen og sjekke strømtrekket på min fbl-maskin en av dagene. Er litt nysgjerrig på 7940 før og etter V3 softwaren til beastx.
        Honeybee CP 2

Comment

• RunarS
          • Jun 2010
          • 226

Har ei KDE oppgradering av mottakarbrettet, så er litt usikker på om det er plass til 4000mAh, men det er jo berre å veksle mellom 2 stk 2000mAh. Testar ut Flightpower LiFe 30C 2000mAh, og så gjer eg meg nokre erfaringar med strømtrekket etterkvart.

Veit du forresten om ein må sette opp BeastX`n på nytt ved installasjon av V3?
          Runar Sandnes

------

Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

Comment

• lacappuchino
            • Oct 2007
            • 1342

Jeg ville innstillt meg på det ja.
            Honeybee CP 2

Comment

• RunarS
              • Jun 2010
              • 226

Ser at EC3- (og sikkert EC5) pluggar kjem med ho på batterisida og han på regulatorsida. Men enkelte brukar å ha ho og han på samme plugg. Kva er fordelen/ulempen? Så lenge ein har kontroll sjølv, bør det vel gå for det samme, men det gjer det jo fort litt komplisert dersom nokon skal låne batteri, og ein ikkje har fulgt "standarden"...
              Runar Sandnes

------

Comment

• lacappuchino
                • Oct 2007
                • 1342

Jeg har antatt at det som kommer ferdig montert, som på batterisiden, er standarden. Hun på batterisiden tror (håper) jeg er mest vanlig. Men som du sier, så lenge man har kontroll selv, så burde det gå fint. Nå har jeg oftere opplevd at de har helt andre kontakter enn feil på hoe/hanne.
                Honeybee CP 2

Comment

• JayBee
                  • Sep 2009
                  • 762

Originally posted by lacappuchino
                  Hun på batterisiden tror (håper) jeg er mest vanlig.
                  Ja jeg har også fått intrykk av at hun på batteriet er mest vanling, og et selvfølge i og med at en hunnkontakt ikke har mulighet for å kortslutte seg selv.
                  Jon-Brage Hoel Andorsen
                  -------------------------------------------------------------------------
                  Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• arhennie
                    • Mar 2008
                    • 4316

På mine EC5 er selve bullet pluggen på batteriet hunn, mens plastic housingen er hann. Det stemmer med ferdigloddede blekkspruter jeg har kjøpt. Når det gjelder plastikken så står det også på hva som er BATT og ESC.
                    arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

Comment

Working...