Announcement

Collapse
No announcement yet.

6s4500 - 6s5000 batterier billigst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 6s4500 - 6s5000 batterier billigst?

    Jeg har akkurat bestilt noen 6s5000 mah zippy batterier fra Hobbycity men i ettertid leser jeg svært variende reaultater på disse . I tillegg til kinesisk nyttår og ekstremt lange behandlingstider på ordrer derfra per i dag så vurderer jeg å bestille fra en annen plass.

    Hvilke andre butikker selger kurant prisede batterier? Disse koster 50 usd så håper å finne noen til ca samme pris..

    Takker for alle tips!




    Sent using Tapatalk

  • #2
    Originally posted by Trulsen View Post
    Jeg har akkurat bestilt noen 6s5000 mah zippy batterier fra Hobbycity men i ettertid leser jeg svært variende reaultater på disse . I tillegg til kinesisk nyttår og ekstremt lange behandlingstider på ordrer derfra per i dag så vurderer jeg å bestille fra en annen plass.

    Hvilke andre butikker selger kurant prisede batterier? Disse koster 50 usd så håper å finne noen til ca samme pris..

    Takker for alle tips!




    Sent using Tapatalk
    Gens Ace er visst bra. Jeg har ikke testet dem selv, men jeg skal teste til våren. Du får'em på xheli.com.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Det har jeg også hørt jotto, men 95 usd per stk var litt stiv pris.det var for 5300mah mener jeg og det er i største laget for min 7hv. Ønsker å ha det lettest mulig men ikke med så kort flytid som på 4500mah. Må ha ca 5-6 min minimum..

      Sent using Tapatalk

      Comment


      • #4
        Hmmm. Høres ut som et kolombi egg det der. Men: jeg kjøpte i sommer Blue Lipos fra Hobbypartz. Samme butikk har Sky Lipos.

        Blue-batteriene har funket for meg, men jeg har jo inntil nylig vært mørkegrønn nybegynner. Sky-batteriene skal visst også være ok.

        Verdt en sjekk, kanskje. Tror forresten Hobbypartz er samme sjappe som xheli - men med litt andre varemerker. Ser sånn ut i alle fall. Kanskje verdt å sjekke?
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #5
          Originally posted by Trulsen View Post
          Det har jeg også hørt jotto, men 95 usd per stk var litt stiv pris.
          Njaaa, sammenlignet med hva? Det er jo fremdeles billig i forhold til Hyperion m/venner. Der snakker vel man om en dobling++, iallefall sist jeg sjekket.

          Originally posted by Trulsen View Post
          det var for 5300mah mener jeg og det er i største laget for min 7hv. Ønsker å ha det lettest mulig men ikke med så kort flytid som på 4500mah. Må ha ca 5-6 min minimum..
          Ok, jeg har ikke finstudert hvilke valg det er mhp kapasitet. Det er mulig at du ikke finner noe mellom 5300 og 4000.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            Hmm, blue lipo og sky lipo var svært kurant priset! 67 usd for 4400 og 70usd for 5000mah. Takker mye for det tipset kristianwest!!

            Andre sjapper som selger kurant prisede lipo batterier?

            Sent using Tapatalk

            Comment


            • #7
              Er det en grunn til at du ikke vurderer Turnigy nanotech Trulsen? De er da ikke så værst pris på? Jeg prøver iallefall.
              Rolan Skartun

              Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

              Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

              http://www.sognmodellfly.com

              Comment


              • #8
                Delvis pga folk rapporterer om veldig høy indre motstand i forhold til eksempelvis thunder power og gens ace, at ett av 3 4s2200 batterier jeg kjøpte var DOA samt en i klubben hadde ett nano tech som ikke holdt mål. Kombinert med svært blandede tilbakemeldinger på HK sine sider og konstant på backorder så er jeg bittelitt skeptisk Litt lettere å klage på batterier fra USA også enn ting kjøpt på hk. Men for all del så skal man generelt gjøre sine egne erfaringer. Mange bruker nano tech og er storfornøyd...

                Sent using Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Mer eller mindre kun flydd Desire Power fra Autopartner siste årene i 6S5000 str og de har vært fantastisk bra. Kan trygt anbefales!

                  mvh
                  Alf
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Man får vel hva man betaler for her også. Og sett i det lyset tror jeg NanoTech-batteriene faktisk kommer ganske godt ut av det.

                    Det er nok mulig å skaffe langt bedre batterier, men da til langt høyere priser. Det er jo som du vet sånn det er. Se på MaxAmps 6s 5450mah 120C f eks. Tre år / 300 cycler garanti. Antakelig et mye bedre batteri enn NanoTech. Men det koster 250 dollars....

                    En mellomting er kanskje Voltz. Men det koster fort 120-130 dollar det også i den størrelsen du skal handle.

                    NanoTech / vanlige Turnigy / Blue Lipos / Sky Lipos og til og med Zippy tror jeg gir mye veldig mye flymoro for penga tross alt
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #11
                      Har brukt endel 3s nanotech som har fungert bra, men flere tilfeller lokalt av større nanotech og andre HC pakker som drar seg fort i ubalanse

                      mvh
                      Alf
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Forresten: jeg vet ikke om xheli og hobbypartz er samme butikk. De har veldig like butikkløsninger, men jeg har sett at de har kjørt litt forskjellige tilbud. De har også forskjelllig fraktpris til Norge. To stk 6S/5300 kosta $40-ish i frakt fra hobbyparts og $24 fra xheli.
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by kristianwest View Post
                          Det er nok mulig å skaffe langt bedre batterier, men da til langt høyere priser. Det er jo som du vet sånn det er. Se på MaxAmps 6s 5450mah 120C f eks. Tre år / 300 cycler garanti.
                          300 sykler var da "lite"? Flightpower gir 500. De er jo dyrere enn alt fra hobbyking, men...

                          Er usikker på noe batteri-innkjøp sjøl og, men har store problemer med å finne no som er "sikkert" nok: har nok ladesykler, lav degradering og god nok innkjøpspris.

                          Regnestykket i forhold til hobbykingbatterier, er at de er så billig at man i teorien kan kjøpe dobbelt så mange som FP, så om 1/3 ikke virker ved ankomst og de har 2/3 (300 vs 500 fra FP) av ladesyklusene på resten, så er man jo i null...

                          Ulempen er jo at batteriene ikke dør momentant ved gitt antall ladinger, men degraderes kontinuerlig, ergo vil degraderingsraten våre forskjellig og vil påvirke dette "regnestykke"...

                          Jeg tror dog at det vil lønne seg å investere litt i batterier gitt at man flyr en del, og bruker batteriene jevnlig og kontinuerlig. Om man sporadisk bruker de så er det dumt å la dyre batterier råtne på rot.

                          Ser at det kan bli kinkig å forsvare norske priser på antatt gode batterier vs hobbykings prisleie (opp i mot 4 gangen av hobbyking). Da vil det jo i det lille "regneeksempelet" mitt over her være åpenbart hva som "lønner" seg (frustrasjon, håravfall, flytryn mm. hold utenfor .

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jotto View Post
                            Forresten: jeg vet ikke om xheli og hobbypartz er samme butikk. De har veldig like butikkløsninger, men jeg har sett at de har kjørt litt forskjellige tilbud. De har også forskjelllig fraktpris til Norge. To stk 6S/5300 kosta $40-ish i frakt fra hobbyparts og $24 fra xheli.
                            Dette måtte jo spore til litt etterforskning.

                            Hobbypart.com, Xheli.com, Nitroplanes.com og nitrorcx.com er med all mulig sannsynlighet samme sak - dvs det er samme forretning som står bak: Nitro Models Inc.

                            Nitro Models Inc. er eid av en fyr med navn Ivan Wu. Ivan Wu på sin side eier/er medeier i en rekke foretak: Emax Toys Inc, Nitro Models Inc, Raiden Technology, Ti Direct Inc. og Xheli Inc.
                            Det siste firmaet, Jjit LLC eier han sammen med to andre: Jiong C Ma og Sixian Tommy Chen (artig, forresten, hvordan kineserne tar seg navn som klinger godt på engelsk ).

                            Man kan søke seg langt ut i pereferien her (og det hadde garantert vært interessant), men hovedbusinessen er leker / RC / hobbyartikler. Jjit LLC er et holdingsselskap.

                            Hva mer er: Et whois-søk på domenenavnene gir meg et ganske bestemt inntrykk av det samme, nemlig at forretningene er samme sak og med en og samme eier.

                            Det spiller jo egentlig liten rolle, men det er jo litt moro å vite hvem vi handler av
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • #15
                              Jeg tror det blir å bare vente på de batteriene jeg har bestilt. Bestilte de i god tid før Chingchongnyttår men de er ennå ikke sendt. Hrmmpf.. Jaja. Jeg har ikke swash servoer uansett.


                              Bare sånn for å tenke litt høyt så er kanskje feks disse: BQY 22.2v 4000mAh 35C 6S Lipo Battery Li-po AKKU NEW | eBay verdt å teste? 383kr shippet med dagens dollarkurs er vell ikke all verden å tape for ett sett med batterier? Leser en del blandede erfaringer dog fra 2010 så er jo en stor mulighet for at de har sjerpet seg litt siden den gang.

                              Fant også de blu-lipo til en kurant pris men seff ikke på lager.

                              Comment

                              Working...
                              X