Skulle lade to små Turnegy nano-tech batterier 3s 1.0 25-50c til innendørsflygingen i morgen. Batteriene fikk jeg på tirsdag og det var første lading. Det ene batteriet har en ødelagt selle og lar seg ikke lade. Er det noen som har forsøkt og reklamere på noe slikt?
Unconfigured Ad
Collapse
Reklamasjon på batteri fra HK
Collapse
X
-
Hei,
Jeg har ikke reklamert på batterier, men på en lader. Det var en veldig lang og vond prosess. Tok vinter og vår, men jeg fikk tilbake pengene dvs. de står disponibel til meg i Web-shopen.
Min konklusjon er at jeg ikke kommer til å kjøpe så mye derfra pga av reklamasjonsprosessen deres.- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZ -
Hver gang jeg har reklamert krever de bilde av kartongen det ble sendt i, bilde av adresselappen på kartongen og bilder av delene. Send høyeste kvalitet som digitalkameraet ditt klarer.
De har aldri akseptert reklamasjon i mine tilfelle.
Tom RoyTom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyereComment
-
Nei set at de vil kreve at jeg sender batteriet tilbake til kina frakten di tvil jo koste meg mer en batteriet. Det er vel bare og hive det. Har sent tilbake en reim som røk i en starter det er nå 6 uker siden og har enu ikke hørt fra dem om den saken. Konklusjonen må vel bli at neste gang jeg skal kjøpe noe gjør jeg det i Norge.Comment
-
Hvor mye sparte du kontra å kjøpe de samme batteriene hos Elefun, Mikronor eller Smallsize el. andre norske? Regn inn at batterier ikke fungerer, og evnt fraktkostnader frem og tilbake igjen (i Norge er jo faktisk selger pålagt å ta dette ved slike åpenbare feil).
Blir kanskje billigere å betale "dyrt" hos noen av de ovenfornevnte? Eller er det verdt risikoen?Comment
-
Jo det blir nå et regnestykke. Et slikt batteri koster ca kr 70,- fra HK og Kr 250,- i Norge. Frakten koster stortsett det samme uansett hvor en handler. Så selv om anenvært batteri fra HK var ødelagt vil det jo fremdeles løne seg og handle der. Nå er vel forholdet ikke riktig så galt etter min erfaring er det ca et av ti batterier jeg har mottatt som ikke har virket.Comment
-
Jo det blir nå et regnestykke. Et slikt batteri koster ca kr 70,- fra HK og Kr 250,- i Norge. Frakten koster stortsett det samme uansett hvor en handler. Så selv om anenvært batteri fra HK var ødelagt vil det jo fremdeles løne seg og handle der. Nå er vel forholdet ikke riktig så galt etter min erfaring er det ca et av ti batterier jeg har mottatt som ikke har virket.Lars NorbergComment
-
Medmindre man har blokkert sprettoppvinduer kommer av og til et vindu med bl.a. følgende tekst:
"Warranty
Other stores will force you to ship the product back to China in full retail packaging every time!
Hobbyking's warranty service is professional, fair and fast."
Jeg forstår teksten slik at man ikke behøver å sende defekte varer tilbake til HobbyKing.Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyereComment
-
Hvor mye sparte du kontra å kjøpe de samme batteriene hos Elefun, Mikronor eller Smallsize el. andre norske? Regn inn at batterier ikke fungerer, og evnt fraktkostnader frem og tilbake igjen (i Norge er jo faktisk selger pålagt å ta dette ved slike åpenbare feil).
Blir kanskje billigere å betale "dyrt" hos noen av de ovenfornevnte? Eller er det verdt risikoen?Comment
-
Comment
-
Hvis du ikke gidder å sende tilbake så sjekk balanseringskabel. Hadde en "død" celle på ett av mine 6s 2650 35/70 men det var bare dårlig lodding på den ene kabelen. Måtte åpne pakka da det var lodding av ene balanseringskabelen til cella som var problemet.
Smallsize sine mørkeblå noname pakker som de ikke fører lengre har holdt like bra som 35/70 nanotech pakkene mine. Slutta å telle cycles når jeg passerte 100. De nye de fører 6s 3300 puffer på notime å har samme flytid som 2650 pakkene mine.
Blir flere Nanopakker på meg eller gens ace.. Halv pris, lik eller bedre performance..Comment
-
Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 ProComment
-
Hvis du ikke gidder å sende tilbake så sjekk balanseringskabel. Hadde en "død" celle på ett av mine 6s 2650 35/70 men det var bare dårlig lodding på den ene kabelen. Måtte åpne pakka da det var lodding av ene balanseringskabelen til cella som var problemet.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment