Unconfigured Ad
Collapse
LiPo Discharger
Collapse
X
-
Comment
-
3 serien har en utladning på 80W ikke 15W
Maximum discharge power capacity: 80W
Maximum regenerative discharge power capacity:1000W
Maximum extern discharge power capacity: 1200W @ 40V/30A
Ulempen er selvfølgelig at en høy-effekt motstand verken er billig eller grei å håndterer og den vil trenge massiv kjølingComment
-
Man setter sluttspenning og max strøm. Når batteriet er fulladet reduseres strømmen (CV). Blybatteriet må stå i forhold til utladeeffekten. Ofte vil det ha problemer med å sluke strømmen uten at spenningen går opp i max, selv om det ikke er fulladet.Fred LarssenComment
-
Mulig det fungerer om man velger "hard" cutoff, men hadde heller gått for ESC for børstemotorer + lyspærer (for husfredens skyld). Man trenger også en mottager/servotester.
Edit: kan bli problematisk å finne børste ESC med vettig cutoff.Last edited by flarssen; 13-04-12, 07:49.Fred LarssenComment
-
Hadde det ikke vært like greit å lade ut batteriene på stripa? Ha telemetri i maskina som overvåker cellespenningen og ganske enkelt lande når ønsket cellespenning er oppnådd?
Da blir det mye morsommere å lade ut batteriene,og så går det raskere!
I tillegg overvåker du hele prosessen!Stig-Arne Isaksen
Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edfComment
-
- 12V eller 24V lamper
- Koble de i serie eller parallell avhengig av hvilken spenning og hvor stor effekt som skal omsettesTREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
Realflight G45 simulator
Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htmComment
-
I dette tilfellet er glødelamper uegnet, da motstanden øker dramatisk når strømmen øker. For den aktuelle laderen (ICharger), må motstanden være nøye tilpasset batterispenningen og utladestrømmen man ønsker.Fred LarssenComment
-
Hvis dere skal ha en enkel, helautomatisk og sikker utlader så er det bare å følge dette eksemplet på RCG:
Improved simple auto disconnector for battery charging/testing - RC Groups
Men dette er bare en batteri tømmer som ikke gir noe form for tilbakemelding om batteri status etc.
Skal man virkelig sjekke kvaliteten på batteriene så trenger men en elektronisk last av en eller annen type med logge muligheter.
Som et utgangspunkt til dette kan man bruke det som er neven i de første trådene - men lasten må være styrt av en MCU eller tilsvarende.
Jeg bruker en West Mountain CBA2 for enkle batterimålinger.
For å gjøre virkelige batteritester har jeg en 400A elektronisk last, denne gir meg mulighet til å stresse 6 celle 5000mA batterier opp mot 80C
Erfaringen min er at "dårlige" batterier ikke alltid avslører seg selv før du belaster dem opp mot 50-70% av C ratingen, før dette punktet er utladingskurven nesten normal men går man over så ser man av og til en drastisk reduksjon i antall mA/h.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment