Unconfigured Ad
Collapse
Lipobrann i dag
Collapse
X
-
-
Hvis du går inn i tråden jeg never i posting #8 så ser du at Schulze Next 7.36-12 har / har hatt problemer med komponenter som endrer verdi ved varme påvirkning (laderen blir varm) noe som medfører at en av cellene i batteriet får alt for høy spenning.
...I ended up with brand new 10s1p packs having 4.4volt on one cell and on my other pack 4.25 on a cell!...The 7.36-12 is heatsensitve, or at least the Cell #9 in the balancer is, just using a hairblower on the charger will offset the voltage on Cell #9 in a whim. (dropping it as a rock for each degree temp raises)...
Dette er en feil som ikke trenger å dukke opp under hver lading men når alle de riktige forholdene er til stede så slår den til noe jeg dessverre har opplevd ref. innlegg #6
O.T.
Siden du lader mye batterier så hadde jeg valgt en annen lader enn den du tenker på å handle! - velg en lader fra en produsent som bygger ladere for høy effekt - en lader mange her på forumet er fornøy med er Powerlab serienLast edited by Quadrocopter; 07-04-12, 09:10.Comment
-
Hvorfor begynner du med utlading på en ny pakke, den kommer jo på ca 50% fra produsent, så om noe ville jeg startet med å lade !?Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Bruk Temperaturmåleren som (forhåpentligvis) følger med laderen!
Skal du cycle eller for den saks skyld lade batterier så bruk temperaturmåleren.
De fleste ladere har flere parametere/sensorer som kan "Panic" stopper lade prosessen og en av disse er temperatur.
Føler ladere at temperaturen går over en hvis terskel så vil den kutte strømmen til batteriet momentant, denne temperaturen oppstår lenge før noe blir kritisk inne i batterier
Under ser du noen bilder på et av mine lade-oppsett, legg merke til den hvit/rød/sorte flatkabelen som har temp sensoren i enden.
Edit:
På bildet har jeg bare lagt batteriene inn til hverandre, i real life så må man bruke noe som klemmer batteriene sammen mot temp sensoren (strikk, borrelås etc.Last edited by Quadrocopter; 07-04-12, 21:01.Comment
-
Jeg ville trodd at det må ganske MYE røykutvikling og oppblåsing til før man faktisk HØRER det, og at en strategisk plassert røykvarsler hadde gitt en advarsel tidligere. Men det blir selvsagt bare spekulasjoner fra min side.Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
Kondolerer..:/ Jeg skal for ettertiden kun lade i garasjen på betonggulv og ute på stripa etter å ha lest dette...
Ang. Schulze'n så er det vel ved lading av flere celler en 8S at man kan få problemer, eller tar jeg feil, mener det stor noe om sensingen på celle nr.9 i den tråden på Rc groups...-Jim Johansen-
Flyklart:
Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
Under construction:
Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, BackfireComment
-
Har 3 stykker plassert der inne nettopp med tanke på detteOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
Ganske enkelt fordi discharge/charge programmet så ender pakka opp fulladet! Den balanserer jo uansett under discharge også så jeg tenkte dette var greit...hadde tenkt å fly med den pakka i dag serruOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
Angående valg av lader så kommer jeg tilbake til det senere...
Nå gir jeg f... tar med meg en seiler stappfull av carbon og stikker for å fly litt DS
Kanskje unødvendig å si at jeg sov ganske dårlig i natt, våknet flere ganger å lyttet etter mistenkelige lyder eller ulinga fra brann varslerne, IKKE GØYOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
Minner en del om problemet med imax laderne hvor man til slutt fikk kjøpt oppgraderings kit for alle motstandene som hadde med celle spenning måling og AD konvertering.Last edited by Quadrocopter; 07-04-12, 09:58.Comment
-
Comment
-
KondolererTrist å se all skaden dette har gjort i rommet.
Nok en gang får jeg lyst å handle denne:
Graupner LiPo security bag 400x300x140
Spørs om jeg må trå til nå før jeg jinx`er hele opplegget.Ola G Bråten -77
Sunndal flyklubb avd. Modellfly
Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
3DHS Slick 89" Q80-8m
Jeti DS-16Comment
-
-
Har et par kinesiske Junsi kloner og en Schulze 6.30-6. Tempsensor følger ikke med noen av dem og det er uforholdsmessig dyrt å kjøpe fra leverandøren. Enkelt å lodde en servokabel på komponenten selv.
Er det noen som har data for den temperaturfølsomme motstanden som brukes? Resistansen oppgis gjerne ved to forskjellige temperaturer.Last edited by Biplan; 08-04-12, 02:24.Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyereComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment