Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor skummelt er det å bruke oppblåste Lipo'er?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor skummelt er det å bruke oppblåste Lipo'er?

    Jeg har kommet i den situasjonen at endel av mine lipoer 3S og 6S har blitt endel oppblåste, mens andre som har fått akkurat samme behandling og brukstid ikke har blitt det. Jeg må innrømme at jeg har prøvd de oppblåste, og de yter like bra, men hvis dette er direkte farlig så får jeg vel heller kassere dem, sukk de er ikke mye brukt!
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

  • #2
    Flydde vel ca 30 turer med mitt outrage 6S 5000mah batteri etter det begynter å blåse seg opp
    før jeg merket noe mindre ytelse.Har mine batteri lagret i en liten safe fra biltema og sitter bestandig brannvakt når jeg lader.
    Så for meg har det gått greit,men sikkert noen som mener noen annet og har opplevd noe værre.
    Har kanskje noe å si om man flyr i +5 eller +20,siste er det lite av her jeg bor heh.
    I Hangaren:

    Rotor:
    Align-Trex 600GF * 3xAlign^DS610,Futaba^GY401,Futaba^S9254,AR7000
    Align-Trex 450S V2 * 3xHitec^HS-65MG,CY^Mini G,Futaba^BLS257,AR6100e
    "Jysk" Tricopter * Assan GA250
    Bumblebee ST450 * KK2.0
    Fly:
    ST-Model Mandala-1300kv
    ST-Model T3DII Wild Beast-700kv
    STM Cessna
    Spektrum DX7

    Comment


    • #3
      Flyr på endel puffa pakker nå (fra min lhs) for å teste, da jeg venter på nye, lada/fløy hver pakke 10 ganger bare på søndag, so far so good, men de koser seg i lipo bag og overvåkes nøye, fløy med endel venner som har helt vilt oppblåste/ødelagte packs, de hadde ikke helt skjønt lipo og at man bør slutte å fly de før flyet falt ned, so far so good på de også, selv om jeg "tvang" igjennom batteribytte jevnt over nå for alle.

      Comment

      Working...
      X