Unconfigured Ad

Collapse

Lipo kvalitet.....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanzo
    • Nov 2005
    • 845

Sjekk her, endel som har postet sine erfaringer med lipo fra forskjellige leverandører: Anyone got lipo packs with 100+ cycles and still going? - HeliFreak

Det er også alt for mange som som skryter uhemmet av nye batteri fordi det leverer bra etter 20 cycles. Det blir som å skryte av min nye bil bare fordi den har startet hver gang i to uker etter den var ny.

Comment

• jotto
      • Jul 2007
      • 3060

Jeg er godt fornøyd hvis en pakke lever i halvannet år. Hvem vil vel flakse rundt med tre år gamle steinalderpakker uansett??

Dessuten er det jo kjipt å mose 2*$300-pakker når en '700 dundrer i bakken.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Originally posted by jotto
        Hvem vil vel flakse rundt med tre år gamle steinalderpakker uansett??
        Han som blir overrasket når han finner en gjenglemt skatt i bunnen av kjøleskapet og han som ikke har råd til $300 batterier....

Når du trenger 350A+ ut av pakka skjer det mye rart....
        Try to avoid using odd cell number Turnigy packs as they have a Z link on a piece of PCB that will melt at higher currents. Thunder Power packs do not have this problem.
        Men dette er en problemstilling heli folket ikke kommer bort i, der gjelder det å drepe batteriet ved å tyne ut bunnen for å få et minutt lenger flight
        Last edited by Quadrocopter; 06-08-12, 22:37.

Comment

• kkalle
          • Mar 2012
          • 134

Originally posted by kkalle
          Andre som har erfaringer med kvalitet på T-Power lipo batterier? Hadde et 6S 4500 mah batteri i min 26 % Yak som holdt 1 tur før det blåste seg opp. 1 celle viser på 0v, mens de andre viser 3.8v.

Har et annet av samme type som holder ennå, men det tar over 3 timer å lade/balansere..... KongPower med samme kapasitet tar kun 1,5 time å lade med Hyperion EOS lader.
          En liten tilleggsinfo var at det var lading 1.gang, dvs. når batteriet var nytt at det tok så lang tid å lade. Fløy til ca 80% av kapasitet på søndag og etter dette har jeg prøvd å få ladet batteriet i sikkert 4 timer til sammen uten hell. Det er veldig ubalansert. Og dette etter 1 tur!

For de som tror at jeg har kjørt batteriet helt i bunn - en Yak 26% flyr veldig dårlig med lite strøm

Comment

• rcmodeller
            Forhandler
            • Jun 2003
            • 374

Originally posted by kkalle
            For de som tror at jeg har kjørt batteriet helt i bunn - en Yak 26% flyr veldig dårlig med lite strøm
            De som synser og tror, de får bare gjøre det.

Det hender det finns rotne epler i alle kurver. Uansett "merke".

Men at du skulle fått to ut av to høres litt underlig ut.

Særlig når flere erfarne brukere her på forumet flagger at de ikke har hatt noen problemer. Tverrt om.

Men dvel ikke mer med det. Ta kontakt med TS.

Viktigste er at ting funker når de skal. Og at man får kvalifisert hjelp når ting ikke funker.

RCModeller

Comment

• rcmodeller
              Forhandler
              • Jun 2003
              • 374

Originally posted by Quadrocopter
              Han som blir overrasket når han finner en gjenglemt skatt i bunnen av kjøleskapet og han som ikke har råd til $300 batterier....

Under vårryddingen kom jeg over noen LiPo batterier som var innkjøpt på tilbud for flere år siden. Tror det ble betalt 2,65 USD pr stk. Altså bruk og kast pris. Eller bare kast. Regnet med at de var bare å kaste, men koblet likevel på en battsjekk først. Perfekt i balanse og fullt brukbare fortsatt. Så å skue hunden på hårene stemmer ikke alltid.

Originally posted by Quadrocopter
              Try to avoid using odd cell number Turnigy packs as they have a Z link on a piece of PCB that will melt at higher currents. Thunder Power packs do not have this problem.
              Idiotsikring kalles dette og trengs både tidt og ofte.

RCModeller

Comment

• Olavjoergensen
                • Jun 2005
                • 2208

Problemet er ikke at cellene blir i ubalanse men at kjemien blir "råtten"
                Hadde du gjort en belastningstest så tviler jeg på at den duger til stort
                Olav Jørgensen
                Low & fast

Comment

• sveininge
                  • Dec 2007
                  • 1205

Jeg har 4 stk namotech 4 celles 2650 mah som er "døde"
                  Jeg får ladet og balansert cellene til 4.19 volt men flytid på batteriene ble plutselig ca 3min normalt er 6 min .
                  Batteriene har begynt og blåse seg opp under flyving så disse er vel boss
                  Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• rcmodeller
                    Forhandler
                    • Jun 2003
                    • 374

Originally posted by Olavjoergensen
                    Problemet er ikke at cellene blir i ubalanse men at kjemien blir "råtten"
                    Hadde du gjort en belastningstest så tviler jeg på at den duger til stort
                    Har vært i praktisk bruk i en Cessna og en YAK mye av sommeren, og de er like fine.
                    Men drar selvsagt ikke ut all verden av de, noe som ikke er nødvendig heller.

RCModeller

Comment

• jijohans
                      • Dec 2005
                      • 1169

Har vel sagt det før og sier det igjen, hvorfor kjøpe billigt når man kan kjøpe tp65 til samme pris... Rclipos har fri frakt worldwide og da er det ikke mange 10 kr som skiller når man ofte må betale 50$+ i frakt fra kina...

Just my 2 cent...
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• Trulsen
                        • Aug 2006
                        • 3411

Originally posted by jijohans
                        Har vel sagt det før og sier det igjen, hvorfor kjøpe billigt når man kan kjøpe tp65 til samme pris... Rclipos har fri frakt worldwide og da er det ikke mange 10 kr som skiller når man ofte må betale 50$+ i frakt fra kina...

Just my 2 cent...

Nåja. Nano tech 65C 6S3300 80usd shipped. TP 6s3300 170 usd shipped.

Det er 50,33 tiere i forskjell.......

Comment

• andersand
                          • May 2012
                          • 2316

sheize, 199USD per stk for thunder power 4400mah 45c... synes ikke det var veldig billig?
                          Jeg må si at de pakkene jeg har hatt minst trøbbel med er fra hobbyking. Har ymse fra LHS i norge, og samtlige er poffet herfra til evigheten, til sammenligning har jeg nesten ikke poffa nano-tech, zippy osv, kun mindre mcpx batterier som virkelig har fått gjennomgå. Jeg går aldri under 3.75V, lagrer alltid storage charged i kjøleskap, og lader rett før brukt, samt storage charger rett etterpå. Hjemme lader jeg 2C, mens på field hender det at de får 5c... og av og til 8/10c.

Comment

Working...